نکات لازم در طراحی و چاپ کاتالوگ

طراحی و چاپ کاتالوگ با بالاترین کیفیت در کرج

نکات لازم در طراحی و چاپ کاتالوگ

طراحی کاتالوگ حرفه ای 

طراحی و چاپ کاتالوگ در گروه طراحی های اوراق اداری قرار دارد. شاید اهمیت چاپ کااتالوگ برای برخی اصناف به خصوص مهم تر از چاپ بروشور ، پوستر ، بنر و… باشد.

ارائه کاتالوگ از راهکارهای تبلیغاتی است که به جهت کارآیی که دارد بیشترین طرافداران را به خود اختصاص داده است. اما یک کاتالوگ زمانی معنا پیدا می کند که منطبق بر معیارهای به خصوصی باشد.

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع نکات لازم برای طراحی و چاپ کاتالوگ آشنا سازیم. شما تنها با اطلاع یافتن از چنین معیارهایی میتوانید کاتالوگی حرفه ای داشته باشید.

 

معمولا هر کسب و کاری باتوجه به خدمات و محصولاتی که ارائه می دهد یک نوع کاتالوگ با طراحی و چاپ به خصوصی را می طلبد.

اگر بخواهیم به معیارهایی اساسی که در طراحی کاتالوگ حرفه ای موثر است اشاره نماییم میتوانیم از چیدمان صحیح، تصاویر زیبا و با جزئیات، سازماندهی دقیق به طرح و… نام ببریم.

این نکات تنها مواردی هستند که در طراحی کاتالوگ به صورت کلی رعایت می شود اما در حالت کلی هر صنف مشخصی برای طراحی کاتالوگ به موارد مختلف نیازمند است.

خب قطعا کاتالوگ یک فروشگاه پوشاک تفاوت های بسیاری با کاتالوگ یک شرکت تولید کننده قطعات ساختمانی دارد. در مورد کاتالوگ فروشگاه پوشاک تنها کافی است جنس لباس مورد نظر را به نمایش بگذارید و اطلاعات قیمت را در اختیار مخاطبان قرار دهید اما در مورد کاتالوگ یک شرکت صنعتی که تولید کننده تیرچه های ساختمانی است باید علاوه بر به نمایش گذاشتن تیرچه های مختلف اطلاعات بسیاری در زمینه هر محصول ارائه دهید.

شاید در این مرحله برایتان سوال برانگیز باشد که چطور می توانیم بهترین نوع کاتالوگ مربوط به صنف خود را بیابیم؟

نگران نباشبد گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان برترین مرکز چاپ در کرج تمام ابعاد چاپ و طراحی یک کاتالوگ حرفه ای را برایتان مشخص میسازد و شما را در طراحی و چاپ یک کاتالوگ حرفه ای سوق می دهد.

نکات لازم برای طراحی کاتالوگ

چاپ کاتالوگ با بهترین کیفیت در نقش و نگار

طراحی کاتالوگ همانند طراحی سایر اوراق اداری مستلزم رعایت نکات مختلفی و استانداردهای به خصوصی می باشد. افرادی که قصد چاپ کاتالوگی حرفه دارند پیشنهاد می کنیم به مطالعه این متن بپردازند. در طراحی کاتالوگ خود حتما به موارد ذیل توجه داشته باشید.

طراحی مورد پسند برای مخاطبان

طراحی کاتالوگ از طریق متخصصان طراحی انجام میشود اما این طراحی حتی اگر توسط متخصصین انجام شود اما باز هم به درخواست شما و منطبق با نظرات شما مشتری عزیز خواهد بود.

در طراحی کاتالوگ حتما باید توجه داشته باشید که این کاتالوگ قرار است به دست چه کسانی برسد. این جمله به چه معناست؟

اگر بخواهیم کمی دقیق تر به موضوع بنگریم باید بگوییم شما باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. شما به عنوان یک شخصی که صاحب شغل به خصوصی است باید بدانید اکثر جامعه هدف شما را چه قشری تشکیل می دهد، باید بدانید جامعه هدف شما متشکل از چه کسانی است جوانان، نوجوانان، افراد کهن سال یا …

اصلا نگران نباشید اگر تا کنون به این موضوع توجهی نداشتید کافی است کار را به متخصصین نقش و نگار بسپارید. ما به شما راهنمایی های لازم برای یافتن مخاطبان هدفتان را ارائه میدهیم .

وقتی جامعه هدفتان مشخص شد نوبت به همساز سازی میرسد. منظور از همسان سازی چیست ؟

در این مرحله از طراحی کاتالوگ شما باید خود را به عنوان یک مخاطب برندتان تصور کنید. وقتی خود را جای مخاطبانتان قرار می دهید جزئی ترین مسائل که در چاپ کاتالوگ موثر است متوجه خواهید شد.

برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه اساب بازی هستید خود را همانند کودکی فرض کنید، با دیدن چه طرح هایی به وجد خواهید آمد؟ چه رنگ آمیزی برایتان خوش آیند خواهد بود؟

این همان همانند سازی به بهترین شکل ممکن است. تنها در این صورت است که می توانید بدون هیچ مشکلی بهترین طراحی کاتالوگ را داشته باشید.

طراحی کاتالوگ تخصصی در نقش و نگار

ابعاد مناسب طرح ها

خب قطعا بر این موضوع واقف هستید که اهمیت وجود عکس در یک کاتالوگ چقدر زیاد است. یک کاتالوگ حرفه ای باید به گونه ای طراحی گردد که تمامی عکس ها به درستی و در ابعاد مناسب استفاده گردد.

در طراحی کاتالوگ خود حتما توجه داشته باشید که تمامی محصولات فضای کافی جهت نمایش داشته باشند. در مورد فضای کافی برای عکس محصولاتتان به این موضوع توجه داشته باشید که هر عکس به چه فضایی جهت نمایش نیازمند است.

گاهی اوقات یک محصول از اهمیت بیشتری برایتان برخوردار است و لازم است در محوریت دید واقع گردد. در مقابل یک نوع به خصوص از محصولاتتان اهمیت کمتری دارد و اصلا نیازی نیست تا در فضای اختصاصی و بزرگ نمایش داده شود تنها کافی است یک فضای جانبی به آن اختصاص دهید.

در این مورد نیز اصلا جای نگرانی وجود ندارد طراحان متعهد نقش و نگار خود به شخصه می توانند بهترین موقعیت را برای تصاویرتان مشخص کنند تنها لازم است که شما اولویت آن را مشخص نمایید.

در تمام مراحل طراحی کاتالوگ باید این وضوع را در نظر داشته باشید که شما جای یک بیننده هستید و تنها از دید مخاطبان هدف خود به کاتالوگ نگاه کنید.

حتی در فرمت و چیدمان طراحی کاتالوگ باید خود را به جای مخطبانتان تصور کنید. اجازه دهید با ارائه مثال شفاف سازی های لازمه را انجام دهیم.

اگر شما یک گالری ساعت دارید و قصد دارید کاتالوگی را چاپ نمایید که گویای ویژگی های محصولتان باشد و در عین حال از لحاظ ظاهر توصیف کننده کامل باشد نیازمند یک عکس صنعتی هستید که تمام ریزه کاری ها و ظاهر ساعت را مشخص نماید و در عین حال به قسمتی برای ارائه توضیحات نیازمند هستید.

گاهی اوقات تنها نباید به یک عکس اکتفا کرد زیرا در این صورت کاتالوگی گویا نخواهید داشت.

طراحی کاتالوگ حرفه ای در نقش و نگار

انتخاب تصاویر

یکی از نکاتی که شاید بتوان گفت به 95 درصد مشتریان کاتالوگ در حین طراحی کاتالوگ گوشزد می کنیم استفاده از تصاویر با کیفیت بالا می باشد. در این قسمت نیز پیشنهاد می کنیم خود را به عنوان یک بیننده کاتالوگ تصور کنید.

فایل های چاپی معمولا باید بیشترین کیفیت را داشته باشند زیرا در غیر این صورت پیکسل های عکس مربوطه در کاتالوگ نهایی ظاهر می شود و این مورد برای بینندگان اصلا خوش آیند نخواهد بود.

به همین جهت ما همواره پیشنهاد می کنیم ز عکس هایی با کیفیت بالا استفاده نمایید تا با مشکلات چاپی از قبیل نمایان شدن پیکسل ها مواجه نشید.

باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که تصاویر شما قسمت اصلی کاتالوگ است. درواقع کاتالوگ با عکس هایی با کیفیت و گیرا معنا پیدا می کند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تصاویر محصولات ارزشمند شما باید جایگاه ویژه ای در کاتالوگ داشته باشند.

برای داشتن عکسی با کیفیت نکات بسیاری را باید رعایت کنید. به عنوان مثال نور پردازی یکی از مهم ترین المان های یک عکس خوب است. قطعا اگر عکس های کاتالوگ توسط یک متخصص و عکاس حرفه ای گرفته شود جای هیچگونه نگرانی را باقی نخواهد گذاشت.

نکته مهم دیگر خروجی گرفتن با رزولوشن مناسب از عکس ها و نحوه ی ارسال آن برای چاپ کاتالوگ می باشد. معمولا در چاپ کاتالوگ باید نکات بسیاری را رعایت نمود تا بتوان کاتالوگی با ظاهر شکیل ارائه داد.

البته این نکات تنها معیارهای اصلی در طراحی و چاپ کاتالوگ است و نکات جزئی بسیاری در طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ موجود است که اگر بخواهیم به تک تک این نکات بپردازیم توضیحات بسیار طولانی باید ارائه دهیم که از حوصله این مقاله خارج است.

با ورود به صفحه این محصول ویژه از اوراق اداری میتوانید از نحوه عملکرد چاپ کاتالوگ اطلاع بیشتری پیدا کنید همچنین در میتوانید با ورود به صفحه چاپ کاتالوگ از نمونه کاتالوگ های طراحی شده توسط گروه تبلیغاتی نقش و نگار آشنایی کامل پیدا کنید.