انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید

راهنمای انتخاب هدایا تبلیغاتی مفید

چگونه هدایای تبلیغاتی مفید انتخاب کنیم ؟

هدایای تبلیغاتی مفید چیست و چطور می توان هدایای تبلیغاتی مفید را تشخیص داد؟ امروزه علم و تکنولوژی پیشرفت های بسیاری کرده است. این پیشرفت در حوزه چاپ و تبلیغات به وضوح مشخص است. زیرا با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های چاپی مدرن با امکانات ویژه روی کار آمده است.

روی کارآمدن دستگاه های چاپی با امکانات ویزه امکان چاپ روی هر ابزار با هر ویژگی ظاهری به خصوص را فراهم کرده است. بدین معنا که امروزه میتوان با یک چاپ ساده هر ابزاری را به یک هدایای تبلیغاتی خاص تبدیل کرد.

پس قاعدتا طیف وسیعی از هدایای تبلیغاتی در دنیای تبلیغات روی کار آمده است که تنوع بسیار زیادی دارد. هدف از اختراع دستگاه های چاپی زندگی راحت بشر به واسطه برآورده ساختن نیازهایش بود اما تا حدی باعث پیچیدگی زندگی بشر شد.

اما چرا پیشرفت دستگاه های چاپی پیچیدگی را برای بشر به وجود آورد؟ تجربه ثابت کرده است افراد هنگامی که با طیف وسیعی هدایای تبلیغاتی مواجه می شوند دچار سردرگمی شده و نمیتوانند هدایای تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنند.

اصلا فراموش می کنند که هدایای تبلیغاتی مناسب برای صنف کاری آنها چه بود. این امر موضوع کاملا طبیعی است زیرا علم تبلیغات پیچیدگی های به خصوصی دارد که تنها با علم میتوان در دنیای تبلیغات موفق بود.

متخصصان نقش و نگار باتوجه به این معضل که مانع از انتخاب صحیح هدایای تبلیغاتی مفید از سمت مشتریان می شود تصمیم به ارائه مبانی تبلیغات در قالب یک نقش نامه علمی نمود. با این نقش نامه به راحتی می توانید با در نظر گرفتن جوانب تبلیغاتی هدایای تبلیغاتی مفید برای کسب و کار خود برگزینید.

انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب

معیارهای انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید

برای انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید معیارها و المان های به خصوصی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن به راحتی می توانید هدایای تبلیغاتی مفید برای ارتقاء کسب و کار خود را برگزینید. در ادامه به توضیحاتی دقیق از موارد زیر می پردازیم تا تمام جوانب برایتان آشکار گردد.

  • شناخت کامل از جامعه هدف
  • در نظر گرفتن هدف تبلیغات
  • در نظر گرفتن بازاریابی شاخه ای
  • در نظر گرفتن میزان بوجه مالی
  • آشنایی با کاربرد هدایای تبلیغاتی مختلف
  • آشنایی با نحوه چاپ هدایای تبلیغاتی
شناسایی جامعه هدف

شناخت کامل از جامعه هدف اولین نکته در انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید

جامعه هدف اولین چیزی است که در امور تبلیغات مطرح می گردد. شما برای چه کسانی تبلیغات میکنید؟ آیا جامعه هدفتان را می شناسید؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که تا به حال از تبلیغات خود نتیجه ای نگرفته و از تمام روش های تبلیغاتی قطع امید کرده اید باید بگوییم قطعا بدون شناخت از جامعه هدفتان تبلیغات داشته اید.

اما چرا جامعه هدف و شناخت آن تا این حد در انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید و در حالت کلی در امور تبلیغات ارزشمند است؟

اجازه دهید موضوع را با بیان یک مثال شروع کنیم. فرض کنید تولد به تولد یکی از دوستانتان دعوت شده اید و قصد خرید هدیه ای برای او دارید. اگر این فرد دوست صمیمی شما باشد که قطعا از او شناختی کامل خواهید داشت اما اگر این فرد دوست صمیمی شما نباشد قطعا به دنبال افرادی هستید که از علایق این فرد آگاهی داشته باشد تا با استفاده از آن بتوانید هدیه ای مناسب تهیه کرده تا او را خوشنود سازید.

خرید هدایای تبلیغاتی نیز دقیقا مشابه تهیه هدیه برای یکی از دوستان است. اگر اینگونه به قضیه بنگرید قطعا در انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید موفق خواهید بود و به تبع آن در امور تبلیغات موفق خواهید شد و به واسطه تبلیغاتی مناسب شاهد بالاترین سطح شغلی خواهید بود.

پس با این توصیف شما در درجه اول برای انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید برای کسب و کار خود باید به خوشنودی جامعه هدفتان فکر کنید و این خوشنودی تنها با داشتن شناختی کامل از آنها میسر خواهد شد.

به این بیاندیشید که جامعه هدف من متشکل از چه افرادی، چه سنی، با چه خصوصیات اخلاقی، با چه جایگاه اجتماعی، چه نیازهایی  هستند. این یعنی یک شناخت کامل و همه جانبه از جامعه هدف، با اطلاع یافتن از این موارد به راحتی می توانید هدایای تبلیغاتی مناسب را برگزینید. البته با اطلاع یافتن از رده سنی و جایگاه اجتماعی آنها بیش از نیمی از قضیه حل خواهد شد.

اجازه دهید برای این مورد نیز مثالی ارائه دهیم تا تمام جوانب لازم برای انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید برایتان آشکار گردد. به عنوان مثال شما صاحب یک مدرسه هستید و قصد ارتقاء سطح شغلی خود را دارید، فکر می کنید جامعه هدف شما متشکل از چه افرادی، چه سنی، با چه خصوصیات اخلاقی و چه جایگاه اجتماعی می باشد؟

طبیعتا جامعه هدف شما متشکل از گروهی از دانش آموزان در رده سنی مشخصی است، پس به راحتی می توانید نیازهای این افراد را پیش بینی کرده و حتی در انخاب جزئیات هدایای تبلیغاتی نیز می توانید با دقت بیشتری به صورت کاملا هوشمندانه عمل کنید. ابزار مورد استفاده برای دانش آموزان خودکار تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی ، دفترچه یادداشت است که میتوان با اعمال چاپ کوچک و ساده آنها را به هدایای تبلیغاتی خلاقانه تبدیل ساخت و از نتیجه تبلیغات خود لذت برد.

یا اگر شما مدیریت یک تعمیرگاه خودرو را به عهده دارید و به دنبال ارتقاء سحط شغلی از طریق ارائه هدایای تبلیغاتی مفید می باشید چه هدایای تبلیغاتی را برمی گزینید؟ جامعه هدف شما متشکل از چه افرادی است؟ در این مورد که جامعه هدف طیف وسیعی دارد چطور می توان تصمیم گرفت؟ شخصی که به تعمیرگاه اتوموبیل مراجعه می کند قطعا به جعبه ابزاری کوچک نیاز خواهد داشت.  پس از این نیاز میتوانید استفاده کرده و با استفاده از چاپ لوگو خود بر روی جعبه ابزار تبلیغاتی هدایای تبلیغاتی مفید به آنها ارائه دهید.

پس شناخت جامعه هدف به عنوان اولین گام در ارائه هدایای تبلیغاتی مفید آنقدر ها هم که فکر می کردید سخت نبود. پیشنهاد می کنیم سریعا از کاغذ و قلمی استفاده کرده و در همین لحظه جامعه هدفتان را شناسایی کنید.

در نظر گرفتن هدف تبلیغات

در نظر گرفتن هدف شما از تبلیغات

در نظر گرفتن هدف از تبلیغات؟ خب طبیعی است هدف صاحبین کسب و کار از تبلیغات ارتقاء سطح شغلی است. اما منظور از این عبارت چه بود.

در قسمت فوق به این موضوع اشاره کردیم که برای ارائه هدایای تبلیغاتی مفید باید از نیازهای جامعه هدف خود آگاه باشید. خب طبیعتا وقتی شما از نیازهای جامعه هدفتان آگاه باشید میتوانید هدایای تبلیغاتی مفید برای آنها ارائه دهید که باعث خوشنودی آنها شده و در نهایت نیز منجر به پایداری روابط اجتماعی و کاری شما خواهد شد.

اما تمام این کارها برای خوشنودی گروهی به خصوصی از افراد جامعه است؟ هدف شما تنها خوشنودی آنها بود؟ قطعا اگر به این ترتیب باشد شما تنها محدود به افراد خاصی از جامعه خواهید شد که بعدها به هر دلیل ممکن است آنها را از دست بدهید.

هدف از هر یک از راهکارهای تبلیغاتی پیچیده تر از کسب خوشنودی مخاطبان هدف است. البته که شاید مهم ترین آن خوشنودی مخاطبان جامعه هدف باشد اما این تنها دلیل ارائه هدایای تبلیغاتی نیست.

وقتی در حال جست و جو هدایای تبلیغاتی مفید برای جامعه هدفتان هستید قطعا به سود خود از ارائه این هدیه نیز فکر خواهید کرد. درواقع هدیه تبلیغاتی مفید باید سود دو جانبه داشته باشد.

هر هدیه تبلیغاتی که ارائه می دهید باید باعث جذب افراد جدید به برند شما شود. این یعنی در نظر گرفتن بازاریابی شاخه ای برای هدایای تبلیغاتی ، در قسمت بعد که مربوط به بازاریابی شاخه ای است در این خصوص توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

پس در نظر بگیرید هدف شما از ارائه هدایای تبلیغاتی مفید سود دو جانبه است. علاوه بر آن که هدایای تبلیغاتی در درجه اول باید برای جامعه هدفتان سودمند باشد باید به واسطه بازاریابی شاخه ای برای شما نیز سودمند باشد.

در نظر گرفتن بازاریابی شاخه ای

در نظر گرفتن بازاریابی شاخه ای در ارائه هدایای تبلیغاتی مفید

بازاریابی شاخه ای موردی که به هیچ عنوان نباید در انجام تک تک امور تبلیغاتی فراموش شود. اصلا شاید بهتر باشد بازاریابی شاخه ای را همچون ریشه هدایای تبلیغاتی نامید. عنوان هدایای تبلیغاتی مفید زمانی معنا پیدا می کند که بازاریابی شاخه ای در مورد هر یک از هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته شود.

اما بازاریابی شاخه ای به چه معنا است و چه ارتباطی با هدایای تبلیغاتی مفید دارد؟  بازاریابی شاخه ای به معنای تبلیغات گسترده و شبکه ای است که به صورت کاملا خودکار با ارائه هر تبلیغاتی صورت می گیرد.

شما باید به تمام افراد جامعه هدف خود به صورت یک بازاریاب بنگرید. جلب رضایت هر یک از جامعه هدفتان به معنای جلب رضایت هر از افرادی است که در ارتباط نزدیک با آنها هستند. این بازاریابی به صورت کاملا ناخودآگاه و غیر ارادی انجام می شود.

وقتی هدایای تبلیغاتی مفید به جامعه هدفتان ارائه می دهید، او در هر لحظه از این هدیه تبلیغاتی استفاده خواهد کرد و تمام افرادی که در ارتباط نزدیک با این فرد هستند به صورت مستقیم این هدیه را مشاهده خواند کرد. از این طریق افراد بیشتری با برند و نام تجاری شما آشنا خواهند شد.

تبلیغات همچون بازی دومینو است، در واقع شما تنها یک ضربه به اولین مهره وارد کرده اید و هیچ  امر به خصوصی رخ نداده است. فقط مهندسی چیدمان صحیح و یک ضربه کوچک تمام مهره ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

دقیقا همانند تبلیغات و هدایای تبلیغاتی مفید، هدایای تبلیغاتی مفید به افراد جامعه هدف همانند همان ضربه است که به اولین مهره وارد می شود و مهره های بعدی نیز همانند اطرافیان هر یک از جامعه هدف شما هستند که تحت تاثیر مهره اول قرار دارند.

اگر تبلیغات شما کاملا مهندسی شده باشد میتوانید با ارائه یک هدایای تبلیغاتی مفید از تبلیغات خود بیشترین بازدهی را داشته باشید.

بودجه تبلیغاتی

در نظر گرفتن میزان بوجه مالی

میزان بودجه مالی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در تبلیغات باید در نظر گرفته شود. در مورد انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید باید میزان بودجه مالی را در اولویت قرار دهید. در واقع میزان هزینه ای که صرف خرید هدایای تبلیغاتی مفید می کنید در انتخاب شما بیشترین تاثیر را خواهد داشت. در واقع شما باید قادر باشید با میزان بودجه تبلیغاتی خود بهترین هدایای تبلیغاتی مفید را برگزینید.

آشنایی با کاربرد هدایای تبلیغاتی مختلف

در ابتدای این نقش نامه به این موضوع اشاره کردیم که امروزه طیف هدایای تبلیغاتی بسیار وسعت یافته است و هدایای تبلیغاتی تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است. پس هدایای تبلیغاتی جدیدی روی کار آمده است که ما حتی با کاربرد آن آشنایی نداریم.

همانطور که در مورد شناسایی جامعه هدف به عنوان اولین گام انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید به این موضوع اشاره کردیم کاربرد هدایای تبلیغاتی یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود. پس در واقع اگر آشنایی با کاربردهای هر یک از هدایای تبلیغاتی وجود نداشته باشد نمیتوان هدایای تبلیغاتی مفید را انتخاب کرد. به همین جهت یکی از الزامات در انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید کاربرد آن است که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

آشنایی با روش های چاپ هدایای تبلیغاتی

آشنایی با نحوه چاپ هدایای تبلیغاتی

شما هرچقدر هم که در انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید موفق باشید اما نتوانید بهترین چاپ را برای آنها داشته باشید نمیتوانید انتظار تبلیغاتی موثر را داشته باشید.

تا به حال به فرآیند چاپ هدایای تبلیغاتی فکر کردید؟ اصلا چرا بر روی هدایای تبلیغاتی چاپ انجام می شود؟ در قسمت بازاریابی شاخه ای به صورت کاملا شفاف به اهمیت چاپ روی هدایای تبلیغاتی اشاره کردیم.

وقتی شما لوگو یا نام تجاری خود را بر روی هدایای تبلیغاتی چاپ می کنید و در اختیار جامعه هدفتان قرار می دهید به این معنا است که هر لحظه نام تجاری خود را به جامعه هدفتان یادآور می شوید و گذشته از آن نسبت به جلب توجه افراد دیگر نیز موفق خواهید شد.

پس چاپ باکیفیت بر روی هدایای تبلیغاتی مفید از بیشترین اهمیت برخوردار است. اگر شما هدایای تبلیغاتی مفید ارائه دهید اما چاپ بی کیفیتی داشته باشید قطعا پس از مدت زمانی هیچ اثری از نام تجاری شما بر روی این هدیه تبلیغاتی به جا نخواهند ماند و این بدترین اتفاقی است که می تواند برای یک هدیه تبلیغاتی رخ دهد.

چاپ یکی از مهم ترین موارد تبلیغاتی است که کارشناسان فروش نقش و نگار همواره آن را با تاکید بسیار زیادی به مشتریان یادآور می شوند. به خصوص در مورد خرید سررسید تبلیغاتی نیز همواره به نحوه چاپ تاکید می کنند تا تمامی هزینه ها و تلاش های تبلیغاتی به نتیجه ای مثبت ختم شود.

امیدواریم این نقش نامه یتری رسان شما نقش و نگاری های عزیز در انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید باشد.

منبع : نقش نامه های نقش و نگار