کاتالوگ

چاپ کاتالوگ در گروه تبلیغاتی نقش و نگار

چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ، یکی از راهکارهای تبلیغات داخلی است. چاپ کاتالوگ به عنوان یک راهکار تبلیغاتی که وظیفه جلب توجه مشتریان را دارد. البته چاپ کاتالوگ نه تنها وظیفه جلب نظر مشتریان جدید دارد بلکه یکی از مهم ترین وظایف آن در تبلیغات ارائه خدمات و محصولات به بازدید کنندگان میباشد.

تمامی امور و محصولات تبلیغات دارای جزئیات و ریزه کاری هایی است که تنها در صورت فراهم شدن این المان ها تبلیغات معنا پیدا میکند. چاپ کاتالوگ نیز همانند تمام فیلدهای تبلیغاتی دیگر تنها با رعایت یکسری المان های به خصوص پاسخگوی نیازهای تبلیغاتی خواهد بود.

اگر شما هم برای جزء افرادی هستید که به دنبال چاپ کاتالوگ میباشید تا به این واسطه محصولات و خدمات خود را به جامعه هدفتان معرفی نمایید میتوانید با اطلاع پیدا کردن از المان های چاپ کاتالوگ میتوانید به بهترین شکل ممکن تبلیغات محصولات خود را انجام دهید.

طراحی و چاپ کاتالوگ
ثبت سفارش

چاپ کاتالوگ در کرج

اگر قصد چاپ کاتالوگ برای کسب و کار خود را دارید می توانید برای ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید. مجموعه نقش و نگار با دارا بودن سابقه ای طولانی در زمینه چاپ کاتالوگ در کرج ، از طراحی تا چاپ در کنار شما خواهد بود

کاتالوگ ، بدون در نظر گرفتن اینکه شما یک فروشگاه آنلاین و یا فروشگاه فیریکی داشته باشید می تواند کلید بازاریابی موثر شما برای محصولات و خدمات شما باشد.ممکن است شما علاقه مند به استفاده از چاپ کاتالوگ در بازاریابی خود باشید ولی ندانید که از کجا باید شروع کنید.

کاتالوگ ها به روشنی تصویری از آنچه شما ارائه خواهید کرد به نمایش می گذارند. علاوه بر این به شما این امکان را می دهند تا ارزش برند خود را بالا برده و اطلاعاتی اضافی که کاربرانتان بدهید.

نقش و نگار ، مرجع چاپ کاتالوگ در کرج به شما تصویری روشن از آنچه باید برای طراحی و چاپ یک کاتالوگ انجام دهید را نشان خواهد داد.

تعداد صفحات داخلی کاتالوگ

تعداد صفحات کاتالوگ

خب بریم سراغ اولین المان که در چاپ کاتالوگ باید به آن توجه شود. تعداد صفحات، نکته مهمی است که در سفارش کاتالوگ باید به آن توجه شود. اگر شما به عنوان شخصی که قصد ارتقاء کسب و کار خود به وسیله کاتالوگ را دارید و برای این منظور از شرکت های تبلیغاتی مختلف مشاوره گرفته باشید قطعا به خوبی میدانید که تعداد صفحات مهم ترین فاکتوری است که باید به آن توجه نمایید.

هنگامی که مشتریان نسبت به این فاکتور و درجه اهمیت آن اطلاع میابند دچار سردرگمی شده بلافاصله به این فکر می افتند که احتمالا باید حداقل تعداد صفحات یا حداکثر تعداد صفحات را رعایت کنند و در بازه خاصی صفحات داخلی خود را انتخاب کنند. اما اصلا جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. کارشناسان نقش و نگار با ارائه اطلاعاتی همه جانبه شما عزیزان را در انتخاب صحیح کاتالوگ تبلیغاتی یاری میرسانند.

اولین نکته ای که برای تعداد صفحات کاتالوگ باید در نظر داشته باشید ضریب صفحات است. تعداد صفحات داخلی کاتالوگ باید ضریب چهار باشد. قطعا برای شما عزیزان ضریب چهار صفحات داخلی کاتالوگ سوال برانگیز است. اگر بخواهیم ریشه این محدودیت را بررسی کنیم به نوع صحافی و چاپ کاتالوگ خواهیم رسید. در واقع قانون ضریب چهار برای صفحات داخلی کاتالوگ ناشی از محدودیت هایی است چاپخانه ها به جهت صحافی دارند.

روش چاپ کاتالوگ

در حالت کلی چاپ یکی از مهم ترین فرآیندهایی است که محصولات تبلیغاتی پشت سر میگذارند. در مورد کاتالوگ نیز قضیه به همین شکل است و شاید میزان اهمیت آن از سایر محصولات تبلیغاتی بیشتر باشد. برای درک این اهمیت تنها کافی است یک کاتالوگ بدون چاپ را در نظر بگیرید. احتمالا این تصور برایتان خنده دار است. کاتالوگ بدون چاپ تنها چند برگه سفید است که کنار هم قرار دارد.

قطعا چاپ نکته کلیدی در تهیه کاتالوگ است. اما روش های چاپی آن متفاوت است و نیاز به تامل دارد. در حالت کلی چاپ کاتالوگ به دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام میشود. این دو نوع چاپ بسیار با یکدیگر تفاوت دارند. اگر بخواهیم در مورد تفاوت این دو نوع چاپ صحبت کنیم باید توضیحات مفصلی ارائه دهیم. در حالت کلی باید بگوییم هر یک از این فرمت های چاپی دستگاه های منحصر به فردی دارند که هر یک جزئیات به خصوصی داشته و به سبب این جزئیات نحوه چاپ ، کیفیت ، میزان مصرف رنگ و… متفاوت خواهند داشت. در ادامه در مورد هر یک از این روش های چاپی منحصرا توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

روش چاپ کاتالوگ
چاپ افست
چاپ دیجیتال
چاپ افست

اگر بخواهیم بهترین روش چاپ کاتالوگ را معرفی کنیم باید به چاپ افست اشاره کنیم. یکی از رایج ترین انواع چاپ که سالیان سال مورد استفاده چاپخانه ها در سراسر دنیا قرار گیفته است چاپ افست میباشد. چاپ افست همانند سایر فرآیندهای چاپی دارای محدودیت هایی نیز میباشد. به عنوان مثال در چاپ افست تعداد بیشتری محصول به صورت همزمان چاپ میشود. البته از این مورد نباید به عنوان محدودیت دستگاه چاپ نام برد بلکه بالعکس یک حسن محسوب میشود. اما افرادی که قصد چاپ کاتالوگ دارند باید از این موضوع آگاهی کامل داشته باشند که چاپ افست تنها در تیراژهای مشخصی فرآیند چاپ کاتالوگ را انجام می دهد.
اما این تنها حسن چاپ کاتالوگ به وسیله چاپ افست نیست. بلکه یکی دیگر از عواملی که باعث میشود افراد چاپ افست را برای چاپ کاتالوگ انتخاب نمایند میزان کیفیت چاپی آن است. اگر بخواهیم روش های چاپ کاتالوگ را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم باید بگوییم چاپ افست از لحاظ کیفیت نسبت به روش های دیگر چاپ کاتالوگ برتری دارد.
یکی دیگر از عواملی که باعث میشود شرکت های چاپ و تبلیغات چاپ افست را به مخاطبان پیشنهاد دهند میزان مبلغی است که صرف ای نوع چاپ میشود. در حالت کلی چاپ افسست در گروه چاپ های مقرون به صرفه قرار دارد. در مورد چاپ کاتالوگ نیز قضیه به همین شکل است و چاپ افست بسیار ارزان تر از انواع دیگر است.
تمام این عوامل برتری چاپ افست را نشان میدهد و مهم ترین عواملی است که عموما چاپ افست برای چاپ کاتالوگ پیشنهاد داده میشود.
چاپ دیجیتال

یکی دیگر از روش های چاپ کاتالوگ چاپ دیجیتال است. اگرچه اغلب شرکت های تبلیغاتی نوع افست را برای چاپ کاتالوگ پیشنهاد میدهند. اما با این وجود نیز چاپ دیجیتال گاها برای برخی افراد پیشنهاد میشود. این پیشنهاد دلایل مشخصی دارد که با آگاهی از این دلایل قطعا به خوبی میتوانید این پیشنهاد را درک کنید.
اگر بخواهیم چاپ دیجیتال را از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم این نوع چاپ در مقایسه با چاپ افست از کیفیت پایین تری برخوردار است.همچنین اگر بخواهیم از لحاظ تیراژ چاپی این نوع چاپ را مورد بررسی قرار دهیم نیز باید بگوییم تیراژ چاپ دیجیتال بسیار کم تر از چاپ افست است. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث میشود بسیاری از شرکت های چاپ و تبلیغاتی چاپ دیجیتال را به مخاطبان پیشنهاد دهند تیراژ چاپی پایین است.  گاها با افرادی مواجه میشویم که کسب و کارهای کوچک دارند و به دنبال تبلیغاتی محدود هستند و قصد چاپ کاتالوگ بر حسب تیراژهای بالا را ندارند. برای این افراد چاپ کاتالوگ به روش دیجیتال بسیار مناسب است.
اما در قسمت فوق به این موضوع اشاره شد که چاپ افست در گروه چاپ های مقرون به صرفه قرار دارد. در مقابل چاپ افست که مقرون به صرفه است چاپ دیجیتال قرار دارد. قاعتا چاپ تعداد 1000 عدد کاتالوگ به روش افست بسیار مقرون به صرفه تر از 1000 عدد کاتالوگ به روش چاپ دیجیتال است.

سفارش کاتالوگ تبلیغاتی

انتخاب بهترین صحافی در چاپ کاتالوگ

صحافی کاتالوگ

استحکام کاتالوگ با صحافی

صحافی یکی از مهم ترین مواردی است که در کیفیت کاتالوگ تاثیر گذار است. برای داشتن یک کاتالوگ حرفه ای باید به نحوه صحافی آن توجه شود. البته صحافی از جمله مواردی است که باید در چاپ کاتالوگ ، چاپ سررسید ، چاپ تقویم جیبی و… مورد توجه قرار گیرد.

صحافی خوب تضمین کننده کاتالوگ شما است. اگر به دنبال تبلیغاتی ماندگار هستید و قصد دارید کاتالوگ محصولاتتان به صورت مداوم در طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد باید بهترین روش صحافی را انتخاب نمایید. قاعدتا شما به عنوان فردی که برای نخستین بار قصد چاپ کاتالوگ دارد از روش های مختلف صحافی آگاهی ندارید. این قسمت به صورت کامل روش های صحافی کاتالوگ را برایتان شرح میدهد.

در حالت کلی صحافی کاتالوگ به سه روش انجام میشود.

  • منگنه
  • چسب
  • سیمی

هر یک از این روش ها مزایا و معایبی دارد که به هر یک از آنها اشاره خواهیم کرد.


بخوانید : نکات لازم در طراحی و چاپ کاتالوگ

منگنه
چسب
صحافی سیمی کاتالوگ
منگنه

منگنه یکی از ساده ترین روش های صحافی است که از دیرباز مورد استفاده چاپخانه های مختلف برای صحافی محصولات چاپی و اوراق چاپی مورد استفاده قرار میگرفت. احتمالا شما بیش از تمام روش های دیگر این نام را به خاطر دارید. زیرا این روش صحافی بیش از سایر موارد مورد استفاده قرار میگیرد. اکثر جزوه های درسی ، کاتالوگ ها ، بروشورهای لت دار و… با استفاده از صحافی منگنه تهیه میشود.

از لحاظ روند کار نیز صحافی به روش منگنه فرآیند بسیار کوتاه تری را سپری میکند. پس از آن که عملیات چاپ انجام شد برگه های کاتالوگ کنار هم قرار میگیرد و با استفاده از منگه در جایگاه مشخص ثابت خواهد شد.

اما صحافی کاتالوگ به روش منگنه نیز دارای زیر گروه هایی میباشد که هر یک از لحاظ مشخصات ظاهری متفاوت است. اگر بخواهیم به روش های صحافی منگنه شاره کنیم به دو مورد زیر خواهیم رسید.

  • منگنه تخت
  • منگنه لوپ

اما این دو منگنه چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در حالت کلی هر دو این موارد از جنس منگنه هایی است که همه ما در منازل ، شرکت ها ، اداره ها و … با آن آشنا شده ایم و بارها و بارها از آن برای اتصال دو یا چند کاغذ استفاده کردیم. اما بیشترین چیزی که با آن مواجه شده ای منگنه تخت است. این نوع به خصوص از منگنه همانطور که از نام آن مشخص است حالت تخت دارد و همچون یک تکه مفتول هستند. اما منگنه لوپ از لحاظ ظاهر شکل متفاوت تری دارد.

عموما هنگامی که یک کاتالوگ ظاهری فانتزی داشته باشد از منگنه لوپ استفاده میشود. زیرا این نوع منگنه به خودی خود ظاهری فانتزی دارد و با کاتالوگ هایی با طرح فانتزی سازگاری بیشتری دارد. این نوع منگنه از لحاظ ظاهری یک تکه مفتول است که به حالت نیم دایره شکل داده شده است.

اما از لحاظ کیفیت بخواهیم این دو نوع منگنه را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم هر دو از یک سطح کیفیت برخوردار هستند. تنها تفکیک بین این دو نوع صحافی از لحاظ ظاهر است.

یکی از نکاتی که در مورد صحافی به روش منگنه وجود دارد عدم وجود عطف است. معمولا عطف در اوراق چاپی نقطه اتصال تمامی برگه ها به یکدیگر است. عطف همان شیرازه ای است که در اوراق چاپی قرار داد و برگه ها از این طریق به یکدیگر متصل میشوند.

عموما روش صحافی منگه برای تمامی انواع کاتالوگ مناسب نیست. معمولا این نوع صحافی را به افرادی پیشنهاد میدهیم که تعداد برگه های آن اندک باشد. به نحوی که منگنه تمامی برگه ها را در گیرد و از این طریق انسجام خوبی به برگه های کاتالوگ دهد.

چسب

صحافی چسب نیز یکی از انواع صحافی است که برای تولید کاتالوگ مورد استفاده قرار میگیرد. صحافی چسب نیز پس از منگنه ساده ترین نوع صحافی کاتالوگ است. این نوع صحافی نیز به خودی خود به دو گروه تقسیم میشود.

  • صحافی چسب گرم
  • صحافی چسب سرد

از لحاظ فرآیند صحافی هر دو فرآیند مشابه را پشت سر میگذارند. در هر دو نوع در ابتدا فرم ها برش خورده و کنار هم قرار میگیرند و از نقطه عطف به یکدیگر متصل شده و لایه ای از چسب بر روی کاغذها قرار میگیرد. تنها تفاوت این دو نوع چسب حرارتی است که به آن وارد میشود.
نمونه بارز صحافی چسب گرم را میتوان در کتاب های درسی مشاهده کرد. در مورد کاتالوگ نیز تنها زمانی از صحافی چسب گرم استفاده میشود که تعداد صفحات کاتالوگ زیاد باشد و اتصال آنها از طریق منگنه دشوار باشد.
صحافی سیمی کاتالوگ

آخرین موردی که در صحافی کاتالوگ به آن اشاره میکنیم صحافی به روش سیمی کردن برگه ها است. همانطور که از نام آن مشخص است در این روش از طریق پانچ در برگه های کاتالوگ منافذ کوچکی ایجاد میشود. پس از ایجاد منافذ برگه ها از طریق سیم های کوچک و باریک به هم اتصال پیدا میکند. این روش صحافی منحصرا برای کاتالوگ هایی با تعداد برگه های داخلی اندک مورد استفاده قرار میگیرد.
انواع روکش کاتالوگ در چاپ کاتالوگ

انواع روکش در چاپ کاتالوگ

انتخاب روکش کاغذ کاتالوگ

یکی از روش هایی که به واسطه آن میتوان ظاهر زیباتر و متفاوت تری برای کاتالوگ ایجاد کرد روکش است. با استفاده از روکش های مخصوص میتوانید کاتالوگ زیبایی چاپ کرده و به مخاطبانتان ارائه دهید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی منحصر به فرد روی کار آمده است که به زیبایی و جذابیت محصولات چاپی دوچندان افزوده است. یکی از بهترین راهکارهای بهبود جذابیت کاتالوگ ها استفاده از روکش های منحصر به فردی است که باعث ایجاد بافت جدید در صفحات کاتالوگ میشود. البته روکش های کاتالوگ تنها به جهت زیبایی چاپ نمیشود بلکه دلایل فنی دیگری نیز دارد و از جمله مهم ترین دلیل آن میتوان به افزایش استحکام صفحات داخلی کاتالوگ باشد. بسیاری از این روکش ها با ایجاد لایه جدیدی بر روی کاغذ تا حدی به ضخامت کاغذ می افزاید و از این طریق تا حدی به استحکام کاغذ افزوده میشود.

روکش در چاپ نه تنها در مورد چاپ کاتالوگ مورد استفاده قرار میگیرد بلکه در مورد چاپ کارت ویزیت نیز نکته ای اساسی است. تمامی جلوه یک کارت ویزیت توسط طراحی و نوع روکشی است که استفاده میشود.


بخوانید : انواع کارت ویزیت

در حالت کلی انواع مختلفی روکش در صنعت چاپ وجود دارد و از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روکش سلفون
  • روکش یووی

هر یک از این موارد به خودبی خود دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث برتری آن شده است. در واقع برای هر مصرف مشخصی نوع به خصوصی از روکش برای کاتالوگ مناسب است. به همین جهت تعیین برترین نوع روکش کاتالوگ بسیار دشوار است اما اگر بخواهیم باتوجه به میزان استقبال عموم برتری روکش کاتالوگ را مقایسه کنید. باید بگوییم بیشترین استقبال از سمت مشتریان نسبت به روکش یووی بود.

ثبت سفارش
روکش سلفون
روکش یووی در چاپ کاتالوگ
روکش سلفون

یکی از روکش های کاتالوگ که مورد استفاده قرار میگیرد روکش سلفون است. در حالت کلی سلفون به خودی خود دارای دو نوع سلفون مات و براق میشود. در حالت کلی روکش سلفون نوعی روکش پلاستیکی و نازک است که ب سطح کاغذ قرار میگیرد و نوع براق آن درخشندگی به خصوصی به کار اعطا میکند و مات آن با ایجاد سطح مات جلوه ویژه ای به کاتالوگ میدهد.
یکی از مهم ترین دلایلی که افراد را نسبت به استفاده از روکش سلفون ترغیب میکند میزان استحکامی است که این نوع روکش برای کاتالوگ ایجاد میکند. به جهت جنس پلاستیکی روکش سلفون منجر به استحکام بالای صفحات کاتالوگ میشود.
روکش یووی در چاپ کاتالوگ

روکش یووی با ایجاد ظاهری منحصر به فرد در صفحات داخلی کاتالوگ باعث زیبایی دوچندان صفحات داخلی میشود. این نوع روکش از لحاظ کیفیت در زمره روکش های با کیفیت بالا قرار دارد. اما ماهیت روکش یووی چیست؟ اگر بخواهیم در مورد روکش یووی توضیح دهیم باید بگوییم یووی نوعی ترکیب به خصوص است که بر روی کاغذهای کاتالوگ هنگامی که خیس هستند قرار میگیرد و سپس با اشعه ماوراء بنفش خشک میشود. این ترکیبات انواع مختلفی دارد که اگر بخواهیم در مورد هر یک از آنها توضیحاتی ارائه دهیم از حوضله خارج میشود.
یکی از بارزترین دلایلی که عموما روکش یووی مورد استقبال قرار میگیرد ظاهر خاص و جلوه زیبایی است که به رنگ ها اعطا میکند.  روکش یووی اغلب در چاپ کاتالوگ هایی که طرح هایی به خصوص دارند نیز استفاده میشود تا زیبایی آن را دو چندان سازد.
انواع کاغذ داخلی در چاپ کاتالوگ

جنس صفحات داخلی کاتالوگ

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه شود. صفحات داخلی کاتالوگ است. برخی افراد کاتالوگ را فقط چند برگه میبینند. اگر شما نیز چنین دیدگاهی دارید باید بگوییم هر چه سریع تر تصور خود را تغییر دهید. زیرا همین برگه ها هستند که با مشخصات ظاهری خود برای بینندگان جذابیت ایجاد میکنند. تنها کافی است نوع کاغذ مناسب را برای صفحات داخلی انتخاب نمایید تا مخاطبانتان از دیدن کاتالوگ لذت برده و نسبت به محصولات و خدمات شما بیشتر اشتیاق یابند.

اما کاغذ کاتالوگ در چند نوع موجود است؟ کاغذهایی که برای کاتالوگ استفاده میشود عموما از دو حالت که در قسمت ذیل به آن اشاره میکنیم خارج نیست.

  • کاغذ تحریر
  • کاغذ گلاسه

کاغذ تحریر ساده ترین نوع کاغذ است و قاعدتا از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است و در مقابل از کیفیت کمتری برخوردار است. البته استفاده از این نوع کاغذ در چاپ کاتالوگ اصلا مرسوم نیست اما اگر شما از لحاظ هزینه های پرداختی در مضیقه هستید استفاده از کاغذهای تحریر بهترین گزینه است.

کاغذهای گلاسه یکی از مرسوم ترین و با کیفیت ترین کاغذهایی است که در چاپ کاتالوگ مورد استفاده قرار میگیرد. البته این نوع کاغذ به خودی خود دارای خانواده بزرگی است و هر یک از لحاظ گراماژ با یکدیگر متفاوت هستند. اگر بخواهیم کاغذهای گلاسه مختلف را معرفی کنیم مجبور به معرفی گراماژهای مختلف خواهیم بود اما در حالت کلی باید بگوییم کاغذ گلاسه از گراماژ 135 گرم الی 350 گرم موجود میباشد و طبیعتا نوع 300 گرم آن از مرغوبیت بیشتری برخوردار است اما بالطبع کاغذهایی با این گراماژ اصلا مناسب کاتالوگ هایی با صفحات داخلی زیاد نخواهند بود زیرا موجب سنگینی کاتالوگ خواهد شد.


سفارش کاتالوگ تبلیغاتی

ابعاد کاتالوگ

ابعاد کاتالوگ از جمله مهم ترین المان های چاپی است که باید حین چاپ کاتالوگ در نظر داشته باشید. کاتالوگ ها در ابعاد مختلفی چاپ میشوند که مرسوم ترین ابعاد آنها به شرح زیر میباشد.

  • ابعاد A3
  • ابعاد A4
  • ابعاد A5
  • ابعاد خشتی

انتخاب ابعاد در چاپ کاتالوگ کاملا به سلیقه و نوع کاتالوگ بستگی دارد. قاعدتا هنگامی که شما با قصد ارائه محصولاتی همچون لباس ، زیورآلات و… دارید به کاتالوگی نیز خواهید داشت که فضای کافی برای عکس های محصولاتتان داشته باشد اما در مقابل اگر قصد دارید کاتالوگی ارائه دهید که دشتگاه های مکانیکی را به مخاطبانتان ارائه دهید فضای کمتری به عکس اختصاص خواهید داد و چند نوشته کوچک کمک بیشتری به بیان مشخصات میکند و به کاتالوگ هایی با قطع بزرگ برایتان بلا استفاده خواهد بود. به همین جهت میتوان گفت قطع کاتالوگ یکی از پارامترهایی است که به شدت به نوع و صنف شغلی شما بستگی دارد.

اما همانند سایر المان های دیگر که چاپ کاتالوگ را برایتان تسهیل میبخشد شاید رایج ترین قطع کاتالوگ نیز برایتان جالب باشد. اگر بخواهیم یکی از قطع های فانتزی که امروزه از سمت مخاطبان با بیشترین استقبال مواجه شده است را نام ببریم باید به قطع خشتی اشاره کنیم. این قطع به جهت ابعاد مناسبی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفت. کاتالوگ هایی با قطع خشتی به صورت مربع هستند.

ابعاد و قطع کاغذ مهم ترین مورد در اوراق اداری نزی میباشد. و شاید درجه اهمیت قطع کاغذ در اوراق اداری بیش از سایر موارد اهمیت داشته باشد.

تعداد چاپ کاتالوگ

تعداد کاتالوگ تبلیغاتی

یکی دیگر از المان های قابل توجه در مورد چاپ کاتالوگ تعداد و تیراژ است. اگر بخاطر داشته باشید چاپ کاتالوگ به دو روش افست و دیجیتال انجام میشد. هر یک از این چاپ ها خصوصیات منحصر به فردی دارند که باتوجه به این خصوصیات انتخاب آسان تر خواهد شد.

عموما چاپ کاتالوگ توسط چاپخانه ها مطابق تیراژهای تعریف شده و مشخصی چاپ میشود اما گروه تبلیغاتی نقش و نگار برای افرادی که دارای کسب و کارهای کوچک هستند نیز امکان چاپ کاتالوگ را فراهم ساخته است. اگر قصد دارید بیش از 1000 عدد کاتالوگ چاپ کرده و در اختیار مخاطبانتان قرار دهید بهترین و با کیفیت ترین نوع چاپ ، یعنی چاپ افست را به شما پیشنهاد میدهیم. در مقابل اگر کسب و کارتان هنوز وسعت نگرفته است و به دنبال تعداد اندکی از کاتالوگ هستید تا با استفاده از آن کسب و کارتان را آغاز کنید چاپ کاتالوگ به روش دیجیتال را پیشنهاد میدهیم. با استفاده از چاپ دیجیتال میتوانید تعدادی بیش از 10 کاتالوگ را چاپ و در اختیار جامعه هدفتان قرار دهید.

چاپ کاتالوگ با آگاهی از مراحل

مراحل طراحی و چاپ کاتالوگ

شناخت برند
کاتالوگ شخصی
تصاویر محصولات
ویژگی های محصول
سایز و تعداد صفحات
مطالب مرتبط و سازماندهی
طراح گرافیک
اطلاعات تماس
چاپ کاتالوگ حرفه ای
کاتالوگ شتاب دهنده کسب و کار
شناخت برند

نکته مهمی که در شروع لازم است ، این است که کاتالوگ را به عنوان یک ابزار بازاریابی ببینید. در این صورت ، یک کاتالوگ باید در درجه اول اهمیت برند شما و ارزش های شرکت شما را نشان دهد.
قبل از اینکه شروع به طراحی و چاپ کاتالوگ کنید ، تمام جنبه های برند خود را شناسایی کنید. برای مثال اگر شرکت شما دارای یک لوگو مناسب نیست قبل از چاپ کاتالوگ ، به فکر طراحی یک لوگو مناسب برای برند خود باشید.
سپس ارزش های اصلی برند خود ، هدف ها و مخاطبان هدفتان را مورد بررسی قرار دهید. بررسی این موارد به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چه محصولات و خدماتی را با چه هدفی باید برای کاتالوگ خود در نظر بگیرید.
یک کاتالوگ موثر ، تصویری واضح از برند شما را در تمامی صفحات در بر خواهد گرفت. کاتالوگی ایده آل است که تفکر برند و هدف های شرکت شما را به صورت کامل با هم ادغام کند.
کاتالوگ شخصی

هنگامی که موارد اساسی درباره برند خود را آماده کردید زمان آن می رسد تا مشخص کنید چه مواردی را باید در کاتالوگ خود قرار بدهید.
اما در ابتدا باید مشخص کنید کاتالوک شما به چه صورت خواهد بود. آیا کاتالوگی که چاپ خواهید کرد تنها چند صفحه خواهد بود و یا تعداد صفحات زیادی را در بر میگیرد و سپس با این پیش فرض به انتخاب محصولاتی و خدماتی که قرار است در کاتالوگ خود قرار بپردازید.
محصولاتی و خدماتی که قرار است با چاپ این کاتالوگ به مشتریان معرفی شود ارتباط مستقیمی با هدف شما از چاپ کاتالوگ دارد. بعضی مواقع شما نیاز دارید تا تمام محصولات خود را معرفی کنید و در برخی مواقع چاپ کاتالوگ را تنها به قصد معرفی یک محصول خاص از مجموعه محصولاتتان انجام می دهید
اما در مواقعی که می توانید انتخابی محصولات را تعیین کنید ، انهایی را برگزینید که شما در آن برتر از رقبا هستید و برند شما را بهتر معرفی می کنند و مطمئن شوید که تعداد محصولات انتخابیتان به تعدادی باشد که بتوانید توضیخ مناسب و کافی را در مورد هر یک به مخاطب خود منتقل کنید.
برای تصمیم گیری بهتر ، لازم است تا لیستی از محصولاتتان آماده کنید و آنها را از فیلتر های متفاوتی مانند قیمتی که ارائه می دهید ، سود و موجودیتان از آن محصول عبور دهید تا بتوانید محصولاتی را انتخاب کنید که ارزش بیشتری برای شما دارند و چاپ کاتالوگ شما را هدفمند سازد.
تصاویر محصولات

زمانی که قصد چاپ کاتالوگ را دارید ، باید زمان زیادی را صرف تهیه تصاویر کنید. بسیاری از مواقع افرا کاتالوگ هایی را چاپ می کنند و در طراحی آن به تصاویر دریاتی از اینترنت بسنده می کنند که کار بسیار اشتباهی است.
حتی اگر شما قصد چاپ کاتالوگ با هدف معرفی برند خود را دارید و تصاویرتان تنها به تصاویر مجموعه شما و کارمندانتان خلاصه می شود. سعی کنید عکاسی مناسبی از محیط مجموعه و کارمندانتان داشته باشید و از تصاویر موبایلی استفاده نکنید.
سعی کنید برای یک روز عکاسی را به منظور عکاسی از محصولات یا مجموعه خود استخدام کنید و از او بخواهید تصاویر با کیفیت و اصولی برای شما فراهم آورد و حتما به عکاستان بگویید که این تصاویر را برای چاپ کاتالوگ در نظر دارید.
در عکاسی از محصولاتتان ، به نگاه مشتری توجه ویژه ای داشته باشید. اگر قسمت خاصی از محصول دارای اهمیت ویژه ای است ، حتما آن قسمت را به صورت خاص عکاسی کنید و در کاتالوگ خود حتما از آن استفاده کنید.
ویژگی های محصول

یک کاتالوگ خوب و تاثیر گذار ، توضیح مناسبی برای هر یک از آیتم ها در بر دارد. اگرچه ایجاد لیست ویژگی های محصولات ممکن است خسته کننده باشد ولی هرگز از ان دست نکشید و بدانید یکی از مهمترین بخش ها در چاپ کاتالوگ خوب ، بیان جزئیات است.
ویژگی ها را مختصر توضیح بدهید و سعی کنید محصولاتی که مشابه خستند را در یک فرمت معرفی کنید.
توجه داشته باشید که توضیح بیش از حد نیز به اندازه عدم توضیح مشخصات یک کاتالوگ را بدون تاثیر می کند. شما تنها باید توضیحات کلیدی را به مشتری بدهید و از بیان توضیحات اضافی بپرهیزید.
برای مثال یک کاتالوگ لباس باید ویژگی های کلیدی مانند جنس پارچه ، سایزبندی و رنگ های موجود را داشته باشد.
سعی کنید محتوای کاتالوگتان را به دست افرادی که متخصص در امر محتوا هستند بسپارید و یا اگر خودتان متون را تهیه می کنید حتما آن را با چند نفر در میان بگذارید و نظر آنها را جویا شوید.
سایز و تعداد صفحات

برای انتخاب سایز کاتالوگ پیشنهاد ما ، استفاده از سایزی است که به راحتی قابل حمل باشد. به طور مثال چاپ کاتالوگ در سایز A3 تنها برای مواردی خاص توصیه می شود و در استفاده های معمول بزرگترین سایز برای چاپ کاتالوگ کاغذ A4 پیشنهاد می شود.
سپس برای اینکه تعیین کنید چاپ کاتالوگ را در چند صفحه می خواهید انجام دهید ، نگاهی به مقدار محتوایتان بزنید. چه تعداد محصول و یا خدمت در این کاتالوگ نیاز به معرفی دارند ؟
مطالب مرتبط و سازماندهی

اکثر کاتالوگ ها چیزی بیش از محصولات و توضیحات را شامل می شوند. توجه کنید که کاتالوگ شما یک ابزار بازاریابی به حساب می آید. شاید شما بخواهید به عنوان مثال یک صفحه سوالات متداول به کاتالوگ خود اضافه کنید.
تمام این محتوا ها باید سازماندهی شده باشند و یک پیوستگی را در کاتالوگ چاپ شده شما به وجود بیاورند.
شما می توانید صفحات محصول و اطلاعات غیر محصول را دسته بندی کنید. به عنوان مصال در صفحات با پس زمینه تیره توضیحات محصول و در صفحاتی با پس زمینه روشن توضیحات تکمیلی را درج کنید. البته این مورد بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما قصد چاپ کاتالوگ در تعداد برگ زیاد را داشته باشید.
رابطه ای بین صفحات ایجاد کنید و سعی کنید چشم مشتری را به صفحه بعد بکشانید تا بتوانید محتوای بیشتری را به او نمایش دهید.
طراح گرافیک

هرگز طراحی کاتالوگ خود را به دست افراد غیر متخصص نسپارید. حتما افرادی را برای اینکار برگزینید که دارای تخصص در این زمینه باشند.
یک طرح بد و غیر اصولی می تواند تمام هزینه ای که شما برای چاپ کاتالوگ کرده اید را به باید دهد و یک طرح خوب می تواند بازگشتی چندین برابری را نصیب شما کند.
گروه نقش و نگار از برترین شرکت های فعال در زمینه چاپ کاتالوگ در کرج به شما این اطمینان را می دهد که طراحان این مجموعه خلاقانه ترین طرح ها را با استاندارد های گرافیکی برای شما ایجاد نمایند.
اطلاعات تماس

مشتریان شما نباید از رسیدن به شما دور باشند. حتما اطلاعات تماستان را در همه صفحات کاتالوگ قرار دهید. اگر چندین شماره تماس یا چندین ایمیل دارید می توانید تنها مهمترین آنها را در همه صفحات به کار ببرید و در صفحه ای مجزا همه آنها را ذکر کنید.
چاپ کاتالوگ حرفه ای

تنها یک چاپگر حرفه ای می تواند طرح حرفه ای را به بهترین شکل تحویل مشتری دهد. چاپ کاتالوگ نیازمند دستگاه چاپ حرفه ای می باشد تا کیفیت مناسبی برای شما فراهم شود.
حتی اگر بودجه ای کم در اختیار دارید ، قید چاپ کاتالوگ با قیمت و کیفیت بسیار پایین را بزنید. چاپ تعداد کمتر ولی کیفیت بهتر به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تمرکز خود را بر روی کیفیت محصول نهایی بگذارید و کمیت را در درجه دوم قرار دهید.
نقش و نگار چاپ کاتالوگ را با استفاده از بروزترین دستگاه های چاپ به انجام می رساند که تضمینی بر کیفیت محصول نهایی می باشد.
کاتالوگ شتاب دهنده کسب و کار

اگر مواردی که در بالا گفته شد را رعایت کنید ، کاتالوگی که چاپ کرده اید به عنوان یک شتاب دهنده برای کسب و کارتان عمل خواهد کرد و کسب سود شما را دو چندان می کند.

سوالات متداول

آیا امکان چاپ کاتالوگ در تیراژ پایین وجود دارد؟

بله، گروه تبلیغاتی نقش و نگار امکان چاپ کاتالوگ در تعداد بیش از 10 عدد را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

کمترین مدت زمان چاپ کاتالوگ چقدر است؟

گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان معتبرترین چاپ و تبلیغات در کرج چاپ کاتالوگ در تیراژ پایین را در دو روز و چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا را در چهار روز کاری انجام میدهد.

طراحی چاپ کاتالوگ چگونه انجام میشود؟

طراحی کاتالوگ با استفاده از طراحان گرافیست خبره انجام میشود و تمامی طرح ها منطبق بر اصول طراحی و سلیقه مشتریان انجام میشود.

نحوه ارسال طرح های آماده برای چاپ کاتالوگ چگونه است؟

اگر فایل های طراحی کاتالوگ نزد شما مشتریان عزیز باشد و تنها به چاپ نیاز داشته باشید به راحتی میتوانید فایل خود را در فرمت pdf برای کارشناسان نقش و نگار ارسال نمایید.

نقش و نگار چگونه توانسته است رضایت کامل مشتریان را در زمینه چاپ کاتالوگ جلب نماید؟

کیفیت در گروی رعایت استانداردهای چاپ و طراحی است. نقش و نگار با کادر مجرب خود توانسته است کیفیت چاپ کاتالوگ را تضمین نماید.

نمونه طراحی کاتالوگ

چاپ کاتالوگ
طراحی کاتالوگ
چاپ کاتالوگ با بالاترین کیفیت
طراحی کاتالوگ منطبق با اصول طراحی
طراحی و چاپ کاتالوگ
طراحی کاتالوگ در کرج

قبلی
بعدی