چاپ کاتالوگ

ست اداری
7 خرداد , 1397
چاپ بروشور
چاپ بروشور
7 خرداد , 1397
چاپ کاتالوگ

کاتالوگ ، بدون در نظر گرفتن اینکه شما یک فروشگاه آنلاین و یا فروشگاه فیریکی داشته باشید می تواند کلید بازاریابی موثر شما برای محصولات و خدمات شما باشد.ممکن است شما علاقه مند به استفاده از چاپ کاتالوگ در بازاریابی خود باشید ولی ندانید که از کجا باید شروع کنید.

کاتالوگ ها به روشنی تصویری از آنچه شما ارائه خواهید کرد به نمایش می گذارند. علاوه بر این به شما این امکان را می دهند تا ارزش برند خود را بالا برده و اطلاعاتی اضافی که کاربرانتان بدهید.

نقش و نگار ، مرجع چاپ کاتالوگ در کرج به شما تصویری روشن از آنچه باید برای طراحی و چاپ یک کاتالوگ انجام دهید را نشان خواهد داد.

چاپ کاتالوگ در کرج

اگر قصد چاپ کاتالوگ برای کسب و کار خود را دارید می توانید برای ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید. مجموعه نقش و نگار با دارا بودن سابقه ای طولانی در زمینه چاپ کاتالوگ در کرج ، از طراحی تا چاپ در کنار شما خواهد بود

مراحل طراحی و چاپ کاتالوگ

1.برند خود را بشناسید

نکته مهمی که در شروع لازم است ، این است که کاتالوگ را به عنوان یک ابزار بازاریابی ببینید. در این صورت ، یک کاتالوگ باید در درجه اول اهمیت برند شما و ارزش های شرکت شما را نشان دهد.

قبل از اینکه شروع به طراحی و چاپ کاتالوگ کنید ، تمام جنبه های برند خود را شناسایی کنید. برای مثال اگر شرکت شما دارای یک لوگو مناسب نیست قبل از چاپ کاتالوگ ، به فکر طراحی یک لوگو مناسب برای برند خود باشید.

سپس ارزش های اصلی برند خود ، هدف ها و مخاطبان هدفتان را مورد بررسی قرار دهید. بررسی این موارد به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چه محصولات و خدماتی را با چه هدفی باید برای کاتالوگ خود در نظر بگیرید.

یک کاتالوگ موثر ، تصویری واضح از برند شما را در تمامی صفحات در بر خواهد گرفت. کاتالوگی ایده آل است که تفکر برند و هدف های شرکت شما را به صورت کامل با هم ادغام کند.

2.مجموعه کاتالوگ خود را ایجاد کنید

هنگامی که موارد اساسی درباره برند خود را آماده کردید زمان آن می رسد تا مشخص کنید چه مواردی را باید در کاتالوگ خود قرار بدهید.

اما در ابتدا باید مشخص کنید کاتالوک شما به چه صورت خواهد بود. آیا کاتالوگی که چاپ خواهید کرد تنها چند صفحه خواهد بود و یا تعداد صفحات زیادی را در بر میگیرد و سپس با این پیش فرض به انتخاب محصولاتی و خدماتی که قرار است در کاتالوگ خود قرار بپردازید.

محصولاتی و خدماتی که قرار است با چاپ این کاتالوگ به مشتریان معرفی شود ارتباط مستقیمی با هدف شما از چاپ کاتالوگ دارد. بعضی مواقع شما نیاز دارید تا تمام محصولات خود را معرفی کنید و در برخی مواقع چاپ کاتالوگ را تنها به قصد معرفی یک محصول خاص از مجموعه محصولاتتان انجام می دهید

اما در مواقعی که می توانید انتخابی محصولات را تعیین کنید ، انهایی را برگزینید که شما در آن برتر از رقبا هستید و برند شما را بهتر معرفی می کنند و مطمئن شوید که تعداد محصولات انتخابیتان به تعدادی باشد که بتوانید توضیخ مناسب و کافی را در مورد هر یک به مخاطب خود منتقل کنید.

برای تصمیم گیری بهتر ، لازم است تا لیستی از محصولاتتان آماده کنید و آنها را از فیلتر های متفاوتی مانند قیمتی که ارائه می دهید ، سود و موجودیتان از آن محصول عبور دهید تا بتوانید محصولاتی را انتخاب کنید که ارزش بیشتری برای شما دارند و چاپ کاتالوگ شما را هدفمند سازد.

3.تصاویر حرفه ای از محصولات برای کاتالوگ آماده کنید

زمانی که قصد چاپ کاتالوگ را دارید ، باید زمان زیادی را صرف تهیه تصاویر کنید. بسیاری از مواقع افرا کاتالوگ هایی را چاپ می کنند و در طراحی آن به تصاویر دریاتی از اینترنت بسنده می کنند که کار بسیار اشتباهی است.

حتی اگر شما قصد چاپ کاتالوگ با هدف معرفی برند خود را دارید و تصاویرتان تنها به تصاویر مجموعه شما و کارمندانتان خلاصه می شود. سعی کنید عکاسی مناسبی از محیط مجموعه و کارمندانتان داشته باشید و از تصاویر موبایلی استفاده نکنید.

سعی کنید برای یک روز عکاسی را به منظور عکاسی از محصولات یا مجموعه خود استخدام کنید و از او بخواهید تصاویر با کیفیت و اصولی برای شما فراهم آورد و حتما به عکاستان بگویید که این تصاویر را برای چاپ کاتالوگ در نظر دارید.

در عکاسی از محصولاتتان ، به نگاه مشتری توجه ویژه ای داشته باشید. اگر قسمت خاصی از محصول دارای اهمیت ویژه ای است ، حتما آن قسمت را به صورت خاص عکاسی کنید و در کاتالوگ خود حتما از آن استفاده کنید.

4.تعریف ویژگی های محصول

یک کاتالوگ خوب و تاثیر گذار ، توضیح مناسبی برای هر یک از آیتم ها در بر دارد. اگرچه ایجاد لیست ویژگی های محصولات ممکن است خسته کننده باشد ولی هرگز از ان دست نکشید و بدانید یکی از مهمترین بخش ها در چاپ کاتالوگ خوب ، بیان جزئیات است.

ویژگی ها را مختصر توضیح بدهید و سعی کنید محصولاتی که مشابه خستند را در یک فرمت معرفی کنید.

توجه داشته باشید که توضیح بیش از حد نیز به اندازه عدم توضیح مشخصات یک کاتالوگ را بدون تاثیر می کند. شما تنها باید توضیحات کلیدی را به مشتری بدهید و از بیان توضیحات اضافی بپرهیزید.

برای مثال یک کاتالوگ لباس باید ویژگی های کلیدی مانند جنس پارچه ، سایزبندی و رنگ های موجود را داشته باشد.

سعی کنید محتوای کاتالوگتان را به دست افرادی که متخصص در امر محتوا هستند بسپارید و یا اگر خودتان متون را تهیه می کنید حتما آن را با چند نفر در میان بگذارید و نظر آنها را جویا شوید.

5.سایز و تعدا صفحات کاتالوگ خود را انتخاب کنید

برای انتخاب سایز کاتالوگ پیشنهاد ما ، استفاده از سایزی است که به راحتی قابل حمل باشد. به طور مثال چاپ کاتالوگ در سایز A3 تنها برای مواردی خاص توصیه می شود و در استفاده های معمول بزرگترین سایز برای چاپ کاتالوگ کاغذ A4 پیشنهاد می شود.

سپس برای اینکه تعیین کنید چاپ کاتالوگ را در چند صفحه می خواهید انجام دهید ، نگاهی به مقدار محتوایتان بزنید. چه تعداد محصول و یا خدمت در این کاتالوگ نیاز به معرفی دارند ؟

بخوانید : اصول طراحی و چاپ بروشور

6.مطالب مرتبط و سازماندهی شده تهیه کنید

اکثر کاتالوگ ها چیزی بیش از محصولات و توضیحات را شامل می شوند. توجه کنید که کاتالوگ شما یک ابزار بازاریابی به حساب می آید. شاید شما بخواهید به عنوان مثال یک صفحه سوالات متداول به کاتالوگ خود اضافه کنید.

تمام این محتوا ها باید سازماندهی شده باشند و یک پیوستگی را در کاتالوگ چاپ شده شما به وجود بیاورند.

شما می توانید صفحات محصول و اطلاعات غیر محصول را دسته بندی کنید. به عنوان مصال در صفحات با پس زمینه تیره توضیحات محصول و در صفحاتی با پس زمینه روشن توضیحات تکمیلی را درج کنید. البته این مورد بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما قصد چاپ کاتالوگ در تعداد برگ زیاد را داشته باشید.

رابطه ای بین صفحات ایجاد کنید و سعی کنید چشم مشتری را به صفحه بعد بکشانید تا بتوانید محتوای بیشتری را به او نمایش دهید.

7.حتما از طراح گرافیک استفاده کنید.

هرگز طراحی کاتالوگ خود را به دست افراد غیر متخصص نسپارید. حتما افرادی را برای اینکار برگزینید که دارای تخصص در این زمینه باشند.

یک طرح بد و غیر اصولی می تواند تمام هزینه ای که شما برای چاپ کاتالوگ کرده اید را به باید دهد و یک طرح خوب می تواند بازگشتی چندین برابری را نصیب شما کند.

گروه نقش و نگار از برترین شرکت های فعال در زمینه چاپ کاتالوگ در کرج به شما این اطمینان را می دهد که طراحان این مجموعه خلاقانه ترین طرح ها را با استاندارد های گرافیکی برای شما ایجاد نمایند.

8.اطلاعات تماس را فراموش نکنید

مشتریان شما نباید از رسیدن به شما دور باشند. حتما اطلاعات تماستان را در همه صفحات کاتالوگ قرار دهید. اگر چندین شماره تماس یا چندین ایمیل دارید می توانید تنها مهمترین آنها را در همه صفحات به کار ببرید و در صفحه ای مجزا همه آنها را ذکر کنید.

9.چاپ کاتالوگ را به حرفه ای ها بسپارید

تنها یک چاپگر حرفه ای می تواند طرح حرفه ای را به بهترین شکل تحویل مشتری دهد. چاپ کاتالوگ نیازمند دستگاه چاپ حرفه ای می باشد تا کیفیت مناسبی برای شما فراهم شود.

حتی اگر بودجه ای کم در اختیار دارید ، قید چاپ کاتالوگ با قیمت و کیفیت بسیار پایین را بزنید. چاپ تعداد کمتر ولی کیفیت بهتر به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تمرکز خود را بر روی کیفیت محصول نهایی بگذارید و کمیت را در درجه دوم قرار دهید.

نقش و نگار چاپ کاتالوگ را با استفاده از بروزترین دستگاه های چاپ به انجام می رساند که تضمینی بر کیفیت محصول نهایی می باشد.

10.چاپ کاتالوگ شتاب دهنده کسب و کار شما می شود

اگر مواردی که در بالا گفته شد را رعایت کنید ، کاتالوگی که چاپ کرده اید به عنوان یک شتاب دهنده برای کسب و کارتان عمل خواهد کرد و کسب سود شما را دو چندان می کند.