روش های صحافی سررسید تبلیغاتی

صحافی سررسید تبلیغاتی نقش پررنگی در بهبود کیفیت سررسید تبلیغاتی دارد

روش های صحافی سررسید تبلیغاتی

با این مقاله بهترین روش صحافی انتخاب کن!

یکی از مهم ترین قسمت های چاپ سررسید تبلیغاتی نحوه ی صحافی آن است. یک سررسید تبلیغاتی همانند تقویم تبلیغاتی در مدت زمان 365 روز به طور مستمر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پس باتوجه به این مدت زمان طولانی باید تمام جوانب را برای استحکام آن رعایت نمود. قطعا برگ برگ شدن سررسید تبلیغاتی نه برای شخصی که سفارش دهنده ی آن است نه برای جامعه هدف این شخص اصلا خوش آیند نیست.

افرادی که از این سررسید تبلیغاتی را برای یادداشت های روزانه استفاده می کنند قطعا به دنبال استحکام آن نیز می باشند. در مقابل فردی که از این هدیه تبلیغاتی ویژه  در امور تبلیغات خود استفاده می کند قطعا به دنبال تبلیغای با ماندگاری بالا می باشد.

یکی از نکاتی که باعث می شود فرد از میان هزاران هدیه تبلیغاتی پرکاربرد دیگر سررسید تبلیغاتی را برگزیند همین دوام یکساله است. دقیقا این نکته در تقویم های تبلیغاتی نیز صدق می کند.

در حالت کلی صحافی سررسید تبلیغاتی در سه گروه اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک ، دستی انجام می شود. هر یک از این روش ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه در مورد آن اطلاعاتی ارائه می دهیم.

با ورود ماشین های تمام اتوماتیک و ربات های مختلف در عرصه های مختلف از زندگی انسان ها با محصلات با کیفیت بیشتر مواجه می شوند.

در عرصه چاپ و تبلیغات نیز قضیه به همین شکل است. روش های صحافی سررسید تبلیغاتی که به صورت اتوماتیک با استفاده از نوین ترین دستگاه های صحافی صورت می گیرد از میزان خطای کمتری برخوردار است و محصول نهایی بسیار با کیفیت تر خواهد بود.

گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان برترین مرکز چاپ در کرج معمولا به افرادی که سررسید تبلیغاتی را سفارش می دهند صحافی تمام اتوماتیم که گاها با نام صحافی لاین از آن نام برده می شود پیشنهاد می دهد.

انواع روش های صحافی سررسید تبلیغاتی

اگر بخواهیم در صحافی سررسید تبلیغاتی اندکی دقیق تر شویم با چهار روش ذیل مواجه خواهیم شد :

  • صحافی ته دوخت
  • صحافی فنری
  • صحافی چسب گرم
  • صحافی کلاسوری

در قسمت های بعد به توضیحات پیرامون هر یک از روش های فوق الذکر می پردازیم.

صحافی سررسید تبلیغاتی به صورت ته دوخت

صحافی ته دوخت

صحافی سررسید تبلیغاتی به صورت  ته دوخت

این روش صحافی شاید از قدیمی ترین و ارزان ترین روش های صحافی باشد که در طی فرآیند صحافی از دوخت و چسب استفاده می گردد.

برای انجام صحافی از طریق ته دوخت در ابتدا فرم های سررسید بسته می شود. برای تشکیل فرم های سررسید تبلیغاتی ابتدا کاغذهای تشکیل دهنده سررسید را در دسته های 8 ، 16 یا 32 تایی تقسیم بندی می کنند و از طریق دستگاه به خصوصی آن را تا می کنند.

وقتی عملیات تا کردن و دسته بندی کاغذها انجام شد فرم های سررسید بسته می شود. در این مرحله فرم ها توسط دستگاهی مرتب خواهد شد.

پس از مرتب شدن کاغذها یا به اصطلاح فرم ها دستگاه های دوخت وارد عمل می شوند و این فرم ها به یکدیگر از طریق دوخت متصل می شود.

در این مرحله هنوز فرم ها از استحکام خوبی برخوردار نیستند و برای محکم شدن و ثابت ماندن آن باید تدبیری اندیشید. معمولا در این مرحله فرم ها چسب کشی می شوند.

این چسب کشی بعث می شود تا نخ هایی که بر روی سررسید قرار دارد ثابت شده و صفحات استحکام بیشتری بیابند.

در این مرحله به تمامی کاغذهای دوخته و چسب زده شده فرصت داده می شود تا خشک شوند. پس از طی این مدت زمان برای خشک شدن فرم هایی که در مرحله اول تشکیل شد برش خوره می شود و در جلد سررسید قرار می گیرد.

در ابتدای تضیحات نیز به این موضوع اشاره کردیم این نوع صحافی اگر با دقت انجام گیرد در گروه بهترین انواع صحافی قرار می گیرد. اما گاها مشاهده شده است چاپخانه هایی که صحافی سررسید تبلیغاتی را انجام می دهند از چسب هایی نامرغوب استفاده می کنند و همین عامل باعث میشود شیرازه ی سررسید بسیار ضعیف باشد و تصور عموم از این روش صحافی خراب شود.

این نوع به خصوص از صحافی را می توان به صورت دستی ، تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام داد. در زمان های گذشتهکه هنوز ماشین ها و دستگاه های صحافی و اهمیت آن برای افراد مشخص نشده بود به صورت دستی این صحافی ته دوخت را انجام میدادند اما به مرور زمان با اختراع دستگاه های صحافی مختلف این نوع صحافی را می توان بدون کوچک ترین خطایی با استفاده از دستگاه های مختلف انجام داد.

در صحافی ته دوخت به انتخاب مشتریان می توان دو نوع دوخت گرد یا صاف را انتخاب کرد.

صحافی سررسید تبلیغاتی به روش فنر

صحافی فنری

صحافی فنری

ابتدایی ترین مرحله صحافی یعنی فرم بندی همانند مورد قبل انجام خواهد شد و دسته بندی های 8،16 و 32 تایی از کاغذها کنار هم قرار می گیرند و فرم سررسید را تشکیل می دهند.

در این مرحله از دستگاه پانچ استفاده می شود تا این کاغذهای دسته بندی شده پانچ شود. در این مرحله تنها یک سمت فرم ها پانچ می شود و پس از انجام عملیات پانچ در کاغذهای سررسید سوراخ هایی ایجاد می شود که به اندازه قطر فنر است.

در مرحله ی بعد فنرهای آماده را در منافذ موجود قرار می دهند. این نوع به خصوص از صحافی باعث می شود کاغذهای سررسید راحت تر ورق خورده شود. درواقع این روش سهولت کاربران را به همراه خواهد داشت.

این روش صحافی اغلب در مورد سالنامه هایی با فرمت تاریخ صفحات داخلی هفته شمار یا ماهانه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نوع به خصوص از صحافی در سررسیدهای تبلیغاتی روزشمار کمتر مرسومیت دارد البته این مورد هم دلیل کاملا منطقی دارد. شما تصور کنید اگر 365 برگه کاغذ روی هم قرار گیرد چقدر قطور خواهد شد حال اگر بخواهید این 365 برگه را از طریق صحافی فنری کنار هم قرار دهیم چقدر قطر سررسید افزایش خواهد یافت.

این قطر زیاد تنها یکی از معایب این امر می باشد، اگر بخواهید صحافی سررسید تبلیغاتی روز شمار را از طریق فنر انجام دهید وزن آن نیز بسیار افزایش میابد.

همچنین فنری که در صحافی فنری سررسید تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد نیز نمیتواند وزن این تعداد از برگه ها را تحمل کند.

مورد دیگر نامرتب شدن برگه داخلی سررسید است که موضوعی بسیار مهم در صحافی سررسید تبلیغاتی می باشد.

البته این روش صحافی در مورد تقویم رومیزی تبلیغاتی کاربرد بسیار بیشتری دارد و اغلب تقویم رومیزی های تبلیغاتی در هر ابعاد و سایزی باشند از این روش برای صحافی آنها استفاده می شود.

نحوه ی اجرای این نوع صحافی نیز به دو صورت دستی و تمام اتوماتیک قابلیت اجرایی دارد. قطعا نوع اتوماتیک این صحافی باتوجه به میزان خطای کمتر با کیفیت بیشتری انجام می شود.

سررسید تبلیغاتی با صحافی چسب گرم

صحافی چسب گرم

صحافی چسب گرم

در این مورد نیز پس از فرم بندی صفحات داخلی از چسب استفاده می شود. درواقع فرم های سررسید از طریق چسب به یکدیگر متصل می شوند.

اگر بخواهیم این نوعاز صحافی سررسید تبلیغاتی را با دو وع قبل مقایسه کنیم باید بگوییم از لحاظ استحکام بسیار ضعیف تر از موارد فوق الذکر می باشند و همین عامل باعث شده است تا در چاپ سررسید تبلیغاتی کمتر از این روش صحافی استفاده شود.

البته گاها بنا به درخواست مشتریان از این نوع صحافی در مورد محصولاتی که تعداد صفحات کمتری دارند استفاده می شود.

به عنوان مثال این نوع به خصوص از صحافی در مورد تقویم جیبی ها ، تقویم پالتویی یا سررسید هایی که تعداد برگه کمتری دارد بسیار مفید واقع می گردد.

یکی از مواردی که میتوان به عنوان معایب این نوع صحافی به آن اشاره کرد عدم باز شدن کامل سررسید می باشد.