استانداردهای چاپ تقویم

چاپ تقویم تبلیغاتی ارزان در کرج

ملزومات چاپ تقویم تبلیغاتی

چاپ تقویم تبلیغاتی یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است که عموما صاحبین برند از آن استفاده می نمایند تا کسب و کار خود را رونق داده و از این طریق به بالاترین بازدهی دست خواهند یافت. اما آیا چاپ تقویم تبلیغاتی به هر نحو با هر مشخصاتی میتواند باعث پیشرفت هر کسب و کاری میشود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم طبیعتا چاپ تقویم تبلیغاتی با هر مشخصاتی پاسخگوی نیازهای تبلیغاتی شما نخواهد بود. همانطور که در رابطه با تمامی ابزارها و هدایای تبلیغاتی به این موضوع اشاره کردیم هر یک از محصولات تبلیغاتی تنها در صورت رعایت استانداردها و المان های تبلیغاتی منحصر مفید واقع میشود. این جمله بدین معنا است که تنها در صورت رعایت استانداردهای تبلیغاتی میتوان بهترین نتیجه را در مورد چاپ تقویم تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی اخذ کرد. اگر شما نیز از چاپ تقویم تبلیغاتی مایوس شده اید و هنوز آنطور که باید نتیجه مثبت را در تبلیغاتتان حس نکردید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان یکی از برترین شرکت های چاپ و تبلیغات در کرج با مشاهده مشکلات عمده مشتریان خود در رابطه با امور چاپ و تبلیغات توانسته است مجموع استانداردهای مشخصی برای تقویم تبلیغاتی به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین هدایای تبلیغاتی تعیین نماید. این مقاله مجموعه ای از استانداردهای لازم را برای چاپ تقویم تبلیغاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

تقویم تبلیغاتی چیست؟

تقویم تبلیغاتی یکی از انواع پرطرفدار هدایای تبلیغاتی است. در واقع تقویم تبلیغاتی همان تقویم هایی است که همه ما در طول روز بارها و بارها با آن مواجه میشویم. با این تفاوت که این نوع تقویم ها با چاپ یک لوگو ، نام تجاری ، عکس های مرتبط با برند و… به نوعی شخصی سازی شده و علاوه بر آن که افراد با استفاده از آن میتوانند تاریخ روز مشخصی را بیابند و از مناسبت ها آگاه شوند بلکه این شخصی سازی ها باعث تحکیم برند مورد نظر در ذهن مخاطب میشود.

در حالت کلی در دنیای تبلیغات سه نوع تقویم تبلیغاتی وجود دارد که مخاطبان میتوانند با استفاده از نوع به خصوص چاپ تقویم تبلیغاتی را اجام داده و آن را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. انواع تقویم تبلیغاتی به شرح زیر میباشد.

  • تقویم رومیزی تبلیغاتی
  • تقویم دیواری تبلیغاتی
  • تقویم جیبی و پالتویی
  • تقویم فانتزی

این موارد به طور کلی انواع تقویم تبلیغاتی میباشد. اما نوع منحصر به فرد دیگری که تقویم تبلیغاتی وجود دارد که طرفداران آن بسیار زیاد است. تقویم تبلیغاتی اختصاصی جزء پرطرفدارترین انواع تقویم تبلیغاتی است. دلیل این امر به جهت شخصی سازی کامل این هدیه تبلیغاتی است. عموما چاپ تقویم تبلیغاتی در دو فرمت عمومی و اختصاصی قابلیت چاپ دارد. همانطور که از نام این دو فرمت واضح است در فرمت عمومی به جهت شیت بندی عمومی تقویم تبلیغاتی شما قابلیت شخصی سازی نداشته و تنها برخی المان های تبلیغاتی قابلیت قرار گرفتن در تقویم را دارد. برخلاف فرمت عمومی که دارای یکسری محدودیت ها است فرمت اختصاصی بدون هیچ محدودیتی امکان چاپ تقویم تبلیغاتی با بالاترین کیفیت را برای مشتریان فراهم میکند. در این فرمت از شکل و قالب کلی تقویم تا جزئیات رنگ و طرح تقویم تبلیغاتی منطبق با نظر و سلیقه مشتری خواهد بود. بدین ترتیب تقویم تبلیغاتی با فرمت اختصاصی قابلیت شخصی سازی دارد و هر برند مشخصی میتواند با استفاده از جزئیات مورد نظر تقویم تبلیغاتی خود را چاپ و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

دلیل استفاده از تقویم تبلیغاتی

تقویم تبلیغاتی جزء محبوب ترین هدایای تبلیغاتی است که در بین هدایای تبلیغاتی بیشترین طرفداران را به خود اختصاص داده است. اما نکته حائز اهمیتی که در رابطه با تقویم تبلیغاتی وجود دارد دلیل محبوب بودن آن است. در چند دهه اخیر تبلیغات تغییر شکل داده است و هدایای تبلیغاتی بیشترین استقبال را از سمت مخاطبان دریافت کرده است. پس از ورود هدایای تبلیغاتی دنیای تبلیغات تحولات بسیاری یافته است. تفاوتی که هدایای تبلیغاتی با سایر روش های تبلیغاتی دارد دو جانبه بودن آن است. زیرا تا پیش از ورود هدایای تبلیغاتی عموما برندهای مختلف برای گسترش کسب و کار خود از تبلیغات یک جانبه استفاده می کردند. منظور از تبلیغات یک جانبه محصولات تبلیغاتی است که تنها سودمندی آن برای صاحبین مشاغل بوده و مخاطبان و جامعه هدف از دریافت آن هیچ سودی نمیبردند. طبیعتا طول عمر این دسته از هدایای تبلیغاتی در جامعه هدف بسیار محدود بوده و افراد نسبت به دریافت آن ممانعت میکنند. اما در نقطه مقابل این نوع از تبلیغات یک جانبه هدایای تبلیغاتی قرار دارد. زیرا این گروه از محصولات تبلیغاتی علاوه بر آن که باعث گسترده شدن کسب و کارها میشود و از این طریق برای صاحبین مشاغل سومند هستند. با ارائه هدایای تبلیغاتی کاربردی هر یک از افراد جامعه هدف از این هدیه تبلیغاتی در راستای بهبود فعالیت های روزمره خود استفاده می نمایند. این موضوع دقیقا همان تبلیغات دو جانبه ای است که کمی پیش به آن اشاره شد. در این نوع تبلیغات نه تنها صاحبین مشاغل به صورت نا محسوس میتوانند فرآیند گسترش برند خود را انجام دهند بلکه تک تک افرادی که این هدایای تبلیغاتی را دریافت میکنند نیز میتوانند به خوبی از این هدیه تبلیغاتی استفاده نمایند و بسیاری از امور روزمره خود را با استفاده از این هدیه تبلیغاتی در کمترین مدت زمان انجام میدهند. طبیعتا تمام افرادی که هدایای تبلیغاتی کاربردی را دریافت میکنند برای آسان شدن امور زندگی خود به صورت مکرر از آن استفاده خواهند کرد. تمامی این عوامل باعث شده است تا چاپ تقویم تبلیغاتی به عنوان یکی از محبوب ترین هدایای تبلیغاتی مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد و از این طریق هدیه تبلیغاتی دو جانبه معرفی گردد که علاوه بر توسعه کسب و کار فرد ارائه دهنده هدایای تبلیغاتی برای تمام افرادی که این هدیه تبلیغاتی را دریافت میکنند سومند باشد.

چاپ تقویم تبلیغاتی چه ملزوماتی دارد؟

همانطور که در ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره کردیم چاپ تقویم تبلیغاتی نیازمند رعایت استانداردها و المان های منحصر به فردی میباشد و تنها در صورت رعایت این استانداردها است که میتوان بهترین نتیجه را از ارائه تقویم تبلیغاتی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرد. اما این المان ها چیست که تا این حد در تاثیرگذاری تقویم تبلیغاتی تاثیرگذار است؟

کارشناسان نقش و نگار به عنوان برترین شرکت چاپ و تبلیغات در کرج با استفاده از علم تبلیغات و تجربه چنیدن و چند ساله خود توانستند یک چارچوب کلی از المان های تاثیرگذار در تبلیغات ازطریق تقویم تبلیغاتی به دست آورند و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهند. در این قسمت به برخی از مهم ترین المان های تاثیر گذار در چاپ تقویم تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد.

استانداردهایی که در چاپ تقویم تبلیغاتی باید به آن توجه شود شامل موارد ذیل میشود .

  • توجه به طراحی تقویم تبلیغاتی
  • انتخاب نوع تقویم تبلیغاتی
  • انتخاب صحافی
  • روش مناسب برای چاپ تقویم تبلیغاتی
  • انتخاب فرمت تقویم تبلیغاتی

در ادامه به تفکیک در رابطه با هر یک از این موارد اطلاعات تکمیلی ارائه خواهیم داد تا از این طریق جوانب مختلف هر یک را برایتان آشکار سازیم.

اگر از نقش نامه های پیش به خاطر داشته باشید طراحی به عنوان مهم ترین عامل در بهبود فرآیند تبلیغاتی معرفی شده است. طراحی در مورد چاپ تقویم تبلیغاتی نیز به عنوان نخستین عامل تاثیرگذار در تبلیغات محسوب میشود. اگر بخواهیم از میان تمامی استانداردهای چاپ تقویم تبلیغاتی طلایی ترین نکته را نام ببریم باید به طراحی اشاره کنیم.

طراحی در امور تبلیغات همچون شاه کلید موفقیت است و هرگاه افراد بتوانند به این شاه کلید دست یابند در کسب و کار خود موفق خواهند شد. اما طراحی تقویم تبلیغاتی شامل چه مواردی میشود؟

 

طراحی

هنگامی که شما قصد چاپ تقویم تبلیغاتی را داشته باشید میتوانید از دو روش چاپ اختصاصی و عمومی محصول تبلیغاتی مورد نظر را تهیه و در اختیار مخاطبان قرار دهید. همانطور که از نام این فرمت های چاپی مشخص است تفاوت در شخصی سازی چاپی است. فرمت های چاپی رابطه مستقیمی با طراحی و بهبود فرآیند تبلیغاتی تقویم تبلیغاتی دارد. زیرا در فرمت اختصاصی شما قادر به تغییر تمام جزئیات تقویم خود خواهید بود پس طبیعتا در امر طراحی توانایی مانور بیشتری خواهید داشت. اما در مورد فرمت عمومی شما تنها قادر به ایجاد تغییرات طراحی در قسمت های محدودی را دارید و بالطبع از لحاظ طراحی دارای محدودیت های بیشتری هستید.

اما در حالت کلی شما با استفاده از طراحی منحصر به فرد و تاثیر گذار میتوانید به تقویم تبلیغاتی خود روح بخشیده و میزان تاثیرگذاری آن را دو چندان نمایید. تمامی این عوامل باعث شده است طراحی به عنوان مهم ترین عامل در چاپ تقویم تبلیغاتی معرفی گردد.

انتخاب نوع تقویم

در ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که تقویم تبلیغاتی دارای انواع مختلفی است. با وجود تنوع بسیار زیادی که در بین تقویم تبلیغاتی وجود دارد انتخاب برای بسیاری از افراد دشوار میشود. در این قسمت به نحوه انتخب صحیح تقویم تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

مهم ترین نکته ای که پیش از چاپ تقویم تبلیغاتی و به صورت کلی در انتخاب تمام هدایای تبلیغاتی وجود دارد شناخت جامعه هدف است. همواره به این نکته توجه داشته باشید که اولویت شما خوشنودسازی جامعه هدف میباشد. پس طبیعتا باید محصولی را انتخاب نمایید که مورد پسند این افراد باشد. در مقالات و نقش نامه های قبل به اهمیت شناخت جامعه هدف اشاره شده است. اگر شما نیز یکی از همراهان همیشگی نقش و نگار باشید به خوبی از این اهمیت آگاه هستید.

پس از آن که نسبت به شناخت جامعه هدف خود اقدام نمودید نوبت به انتخاب تقویم تبلیغاتی میرسد. باتوجه به صنف شغلی و فعالیت اجتماعی مخاطبان خود میتوانید بهترین نوع تقویم تبلیغاتی را انتخاب نمایید. به عنوان مثال افرادی که مدیر یک مجموعه هستند طبیعتا دارای مشغله فراوانی میباشند و برای رسیدگی به تمام امور زندگی نیازمند برنامه ریزی دقیق خواهند بود. این برنامه ریزی تنها با یک تقویم که به صورت مشخص تاریخ روزها را مشخص نموده است و جایگاه اختصاص یافته ای برای نوشتن متون برای فرد فراهم میکند محقق خواهد شد. پس بهترین گزینه برای این افراد تقویم رومیزی است. این افراد با استفاده از تقویم رومیزی میتوانند علاوه بر آگاهی از تاریخ روز برنامه های روزمره مورد نظر را یادداشت نمایند.

اگر بخواهیم به مثال دیگری اشاره کنیم میتوانیم در رابطه با دانشجویان و تقویم تبلیغاتی مناسب برای این افراد توضیحاتی ارائه دهیم. اگر صنف شغلی شما به نحوی است که عموما مخاطبانتان را دانشجویان تشکیل داده اند بهترین گزینه از میان تقویم تبلیغاتی ها تقویم پالتویی است. دانشجویان برای برنامه ریزی دقیق نیازمند دفترچه ای کوچک هستند تا علاوه بر یادداشت های روزمره تاریخ روز مورد نظر را نیاز بیابند و مهم تر از همه آن که بتوانند این دفترچه را حمل کنند. یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی که برای این گروه از جامعه هدف مناسب است سررسید تبلیغاتی ها درابعاد و طرح های مختلف میباشد.

صحافی یکی از مهم ترین نکاتی است که در صنعت چاپ مطرح است. اگر بخواهیم به صورت صریح و روشن تعریفی از صحافی بیان کنیم باید بگوییم صحافی مجموعه عملیاتی است که اپراتورهای چاپی برای ایجاد استحکام محصولاتی همچون تقویم تبلیغاتی ، سررسید تبلیغاتی ، دفترچه یادداشت های تبلیغاتی و… انجام میدهند. در پروسه چاپ تقویم تبلیغاتی عموما باتوجه به نوع تقویم تبلیغاتی شرکت تبلیغاتی مربوطه مناسب ترین نوع صحافی را پیشنهاد میدهد. اما در این قسمت به ارائه اطلاعاتی تکمیلی در خصوص صحافی تقویم تبلیغاتی میپردازیم تا تمام جوانب این فرآیند برای شما عزیزان روشن گردد.

در چاپ تقویم تبلیغاتی دو نوع صحافی مطرح است که شامل موارد زیر میشود.

  • صحافی سیمی
  • صحافی چسب گرم
صحافی

نوع اول صحافی بیشترین کارآیی را دارد. میتوان به جرات گفت اغلب تقویم رومیزی های چاپ شده به وسیله صحافی سیمی استحکام خود را حفظ میکنند. و طبیعتا باتوجه به برگه های گلاسه با گراماژ بالایی که این نوع تقویم تبلیغاتی ها دارند بهترین و مناسب ترین نوع صحافی نیز همین صحافی سیمی میباشد. گذشته از آن تقویم رومیزی ها عموما به جهت ظاهر منحصر به فردی که دارند مستلزم نوع به خصوصی از صحافی میباشند که برگه ها به راحتی جا به جا شوند. البته برخی از تقویم مدیریتی هایی که دارای ابعاد متفاوتی میباشند با استفاده از صحافی چسب گرم قابلیت اتصال و صحافی را دارند.

نوع دوم صحافی معرفی شده در قسمت فوق به تقویم پالتویی تبلیغاتی اختصاص داشته و اغلب تقویم تبلیغاتی هایی با مشخصات ظاهری شبیه به دفترچه با ضخامت برگه های داخلی کم با استفاده از صحافی چسب گرم تولید میشوند. این نوع صحافی نیز در زمره صحافی های بادوام و درجه یک قرار دارد. با استفاده از صحافی چسب گرم کیفیت تقویم تبلیغاتی بهبود خواهد یافت. با آگاهی از هر یک از روشهای صحافی میتوانید بهترین روش را برای چاپ تقویم تبلیغاتی خود انتخاب نمایید.

چاپ تقویم با روش مناسب

چاپ تقویم تبلیغاتی پس از طراحی به عنوان مهم ترین عامل و نکته در بهبود کیفیت تقویم تبلیغاتی معرفی میشود. هرچقدر میزان کیفیت چاپی محصول تبلیغاتی شما بیشتر باشد به همان میزان تبلیغات شما نتیجه بهتری دریافت خواهد کرد. پس طبیعت بخش اعظمی از تاثیرگذاری محصولات تبلیغاتی به نحوه چاپ آن بستگی دارد. اما چه نوع چاپی بهترین کیفیت را دارد؟

جالب است بدانید در حالت کلی چاپ تقویم تبلیغاتی به دو روش چاپ افست و دیجیتال انجام میشود. هر یک از این روش های چاپی باتوجه به شرایط تبلیغاتی متفاوت خواهد بود. اگر بخواهیم در یک کلمه به صورت مختصر و مفید تفاوت این دو نوع چاپ را معرفی کنیم باید بگوییم چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است. اما این دو نوع چاپ تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند که در ادامه به تمامی این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد. 

 

چاپ تقویم تبلیغاتی به روش افست : چاپ تقویم تبلیغاتی به روش افست یکی از کارآمدترین و برترین انواع چاپ محصولات تبلیغاتی است. این روش دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و اغلب از این نوع چاپ در تیراژهای 1000 ،2000 ، 10000 و… عددی انجام میشود. اغلب اوراق اداری که دارای کیفیت چاپی بالایی برخوردار است، اغلب پاکت نامه ها ، سررسید اختصاصی ها ، ست اداری ها و…  از این طریق چاپ میشوند. از جمله مزایای چاپ افست میتوان به کیفیت بالایی چاپی توام با قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد. زیرا در این نوع چاپ به یکباره چاپ تقویم تبلیغاتی در تیراژهای بالا انجام میشود.

چاپ تقویم تبلیغاتی به روش دیجیتال : چاپ دیجیتال نیز یکی از روش های چاپی است و به نوبه خود جزء چاپ های کارآمد قرار دارد. کیفیت چاپی دستگاه چاپ دیجیتال در مقایسه با چاپ افست بسیار کمتر است. اما چرا گاهی اوقات این نوع چاپ به مخاطبان پیشنهاد داده میشود؟ نکته ای که در رابطه با چاپ دیجیتال وجود دارد و میتوان آن را به عنوان مزیت تلقی کرد تعداد محدود چاپی است. اگر از چاپ افست به خاطر داشته باشید به این نکته اشاره شد که این دستگاه تنها قابلیت چاپ در تیراژهای بیش از 1000 عدد را دارد. اما گاها افرادی قصد تبلیغات در تعداد پایین را دارند و چاپ افست اصلا برای این گروه توصیه نمیشود. در مقابل میتوان با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال با کیفیت کمی پایین تر از افست چاپ تقویم تبلیغاتی را در تعداد مورد نیاز چاپ نمود. به همین جهت شاید بتوان از تیراژ پایین چاپ دیجیتال به عنوان یکی از محاسن این چاپ یاد کرد. با استفاده از چاپ دیجیتال میتوان محصولات مختلفی از جمله اوراق اداری مختلف ، تقویم تبلیغاتی سررسید تبلیغاتی و… را چاپ نمود.

اگر شما نیز قصد چاپ تقویم تبلیغاتی را دارید میتوانید با این توضیحات بهترین نوع چاپ را انتخاب نموده و در تبلیغات خود از آن استفاده نمایید.

انتخاب فرمت تقویم در حین چاپ تقویم تبلیغاتی

یکی دیگر از نکاتی که در مورد تقویم تبلیغاتی وجود دارد فرمت های چاپی است. در حالت کلی دو نوع فرمت اختصاصی و عمومی برای چاپ تقویم تبلیغاتی وجود دارد. همانطور که از نام آن مشخص است تقویم تبلیغاتی در فرمت اختصاصی به نوعی شخصی سازی شده و دقیقا منطبق بر معیارهای شخصی فرد سفارش دهنده میباشد. اما فرمت عمومی دارای یکسری محدودیت هایی است که دقیقا نمیتوان المان های مورد نظر را اعمال نمود. البته این بدان معنا نیست که اگر فرآیند چاپ تقویم شما با استفاده از فرمت عمومی باشد نتیجه کار کاملا متفاوت خواهد بود. بلکه بالعکس در این مورد نیز شما قادر به تغییرات جزئی در تقویم خواهید بود اما این اعمال تغییرات در مقایسه با تقویم تبلیغاتی اختصاصی بسیار کمتر است.

هر فردی قصد توسعه کسب و کار خود با استفاده از تقویم تبلیغاتی را دارد میتواند باتوجه به اولیت خود از تبلیغات نوع به خصوصی از فرمت چاپ تقویم تبلیغاتی را انتخاب نماید. اما اگر بخواهیم به عنوان یک شرکت تبلیغاتی توصیه ای در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهیم، باید بگوییم اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و قصد برند سازی دارید استفاده از چاپ در فرمت اختصاصی بهترین گزینه است. زیرا در این فرمت شما مجاز به تغییر جزء جزء تقویم تبلیغاتی خود خواهید بود. و تمامی این عوامل و جزئیات بر برند سازی شما تاثیرات مثبتی خواهند گذاشت. تمامی رنگ های استفاده شده ، طرح های به کار گرفته شده ، لوگو ، نام تجاری ، نحوه ارائه وبسایت  شماره تلفن ها و… به نوعی بیان کننده هویت برند شما خواهند بود و برند سازی های مختلف با استفاده از همین جزئیات انجام میشود. تمامی این عوامل باعث میشود تا چاپ در فرمت اختصاصی نخستین پیشنهاد ما به صاحبین مشاغل باشد.

در این مقاله سعی داشتیم به برخی از مهم ترین استانداردهای چاپ تقویم تبلیغاتی اشاره نماییم تا فرآیند چاپ این هدیه تبلیغاتی برای سفارش دهندگان آسان تر شود. امیدواریم این نقش نامه برایتان سودمند بوده باشد.

منبع : ” نقش نامه “