انتخاب رنگ صحیح در امور تبلیغات

رنگ یکی از مهم ترین موارد در تبلیغات است

انتخاب رنگ در تبلیغات

رنگ در تبلیغات بسیار مهم و قابل اهمیت است. شما اگر قصد ارائه تبلیغات خوبی دارید باید از لحاظ طراحی نکات به خصوصی را رعایت نمایید.

یکی از مواردی که تاثیرات بسزایی بر جذابیت طراحی دارد رنگ می باشد. از لحاظ روانشناسی انتخاب رنگ در تبلیغات بسیار مهم است.

باتوجه به اهمیتی که رنگ در تبلیغات دارد تصمیم به ارائه نقش نامه ای برای توضیحاتی تکمیلی در این مورد گرفتیم. اگر شما به عنوان فردی که هنوز هیچ اطلاعاتی در زمینه تبلیغات و عوامل تاثیر گذار در تبلیغات موثر ندارید به تازگی قصد ارائه تبلیغاتی برای کسب و کار خود دارید پیشنهاد می کنیم به مطالعه این نقش نامه بپردازید.

البته جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان برترین مرکز چاپ در کرج با وجود نیروهایی خبره تمامی اطلاعات لازم در زمینه داشتن تبلیغاتی موثر به شما عزیزان ارائه می دهیم تا با استفاده از آن بتوانید تبلیغاتی موثر ارائه دهید.

انتخاب رنگ در تبلیغات مختلف از جمله تقویم تبلیغاتی ، سررسید تبلیغاتی ، هدایای تبلیغاتی ، تراکت تبلیغاتی و… بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

به عنوان مثال اگر برای چاپ سررسید تبلیغاتی هزینه بسیاری متقبل شوید اما رنگ انتخابی آنقدر جذابیتی نداشته باشد قطع نتیجه مطلوب را اخذ نخواهید کرد.

حتی در مورد طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی نیز این موضوع بسیار قابل اهمیت خواهد بود زیرا تراکت تبلیغاتی تنها یک کاغذ کوچک است که به خودی خود تاثیر چندانی در جذب مشتریان نخواهد داشت. پس این شما هستید که با انتخاب رنک بندی و طرح هایی ویژه جذابیت به خصوصی به این تراکت اعطا می کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه طراحی تراکت تبلیغاتی پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله ” 13 نکته اساسی در طراحی تراکت تبلیغاتی خیره کننده ” را مورد مطالعه قرار دهید.

در این نقش نامه به مواردی اشاره می کنیم که باعث انتخاب رنگ صحیح خواهد شد.

چگونه می توان بهترین رنگ در تبلیغات را انتخاب کرد؟ 

انتخاب رنگ در تبلیغات موردی قابل اهمیت است در این قسمت به ارائه راهکارهایی در جهت انتخاب رنگ در تبلیغات میپردازیم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی رنگ در تبلیغات مختلف را انتخاب نمایید.

استفاده از مانیتور کالیبراسیون

استفاده از مانیتور کالیبراسیون در انتخاب رنگ در تبلیغات

در نظر گرفتن تغییر رنگ های چاپی

موردی که همواره مشتریان امور تبلیغات را با مشکل مواجه می کند انتخاب رنگ درست می باشد. وقتی افراد به شرکت های تبلیغاتی برای انجام امور تبلیغاتی مختلف رجوع می کنند طرح مورد نظر خود را از طریق مانیتورهای رنگی مشاهده خواهند کرد.

این مانیتورها به جهت نورهایی که در پس زمینه LED وجود دارد رنگ ها را بسیار متفاوت نمایان می کنند. اغلب به مشتریان مختلف که برای اولین بار محصولات تبلیغاتی را چاپ می نمایند پوشزد می شود که رنگ های چاپی اغلب 5 درصد با آنچه که در مانیتور مشاهده می کنند متفاوت خواهد بود.

اما این مشکل قابل رفع می باشد امروزه مانیتورهای کالیبره ای وجود دارد که با استفاده از آن مشکلات رنگ در تبلیغات حل شده است اما به جهت هزینه بالایی که دارد اغلب از آن استفاده نمی شود.

انتخاب رنگ در تبلیغات از طریق سررسید تبلیغاتی

از آنجا که معمولا هزینه بسیاری صرف چاپ سررسید تبلیغاتی می شود و معمولا مشتریان سررسید تبلیغاتی به دنبال چاپ سررسیدی مطابق با معیارهای خود هستند پس سخت گیری های بیشتری در ابن مورد وجود خواهد داشت.

گروه تبلیغاتی نقش و نگار معمولا در مواردی همچون چاپ سررسید تبلیغاتی که اغلب حساسیت های زیادی می طلبد کالیبره رنگی را به صورت کاغذی در اختیار مشتریان قرار می دهد و در صورت پسند از سمت مشتریان از همان درصد رنگ استفاده می نماید.

اگر شما جزء افرادی هستید که قصد چاپ محصول تبلیغاتی به خصوصی را دارید و برای نخستین بار اقدام به چاپ محصولات تبلیغاتی را دارید حتما باید این موضوع را در نظر بگیرید که تفاوت رنگی حدود 5 درصد را در پایان فرآیند چاپ تجربه خواهید کرد.

انتخاب رنگ در تبلیغات و انتخاب مدهای رنگی

انتخاب مدهای رنگی در انتخاب رنگ در تبلیغات

مد رنگی CMYK 

در حالت کلی دو مد رنگی CMYK و RGB وجود دارد که هر یک از این مدهای رنگی طیف های رنگی منحصر به فردی دارند. اگر بخواهیم کاملا خلاصه به تفاوت این دو مد رنگی اشاره کنیم می توان گفت مدهای رنگی RGB از درخشندگی بالاتری برخوردار هستند و نمیتوان از آن برای کارهای چاپی استفاده نمود اما در مورد مدهای رنگی CMYK قضیه شکل دیگری دارد و منحصرا برای امور چاپی مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب مدهای رنگی را باید در ابتدایی ترین مرحله انجام دهید. در واقع هنگامی که یک صفحه جدید برای طراحی ایجاد می کنید باید نوع مد رنگی خود را انتخاب نمایید. این جمله به این معنا است که اگر در مرحله ابتدایی طراحی را بر حسب مد رنگی RGB انجام دهید در پایان قادر به تغییر آن به CMYK نخواهید بود البته به این معنا نیست که این کار امکان پذیر نیست بلکه با وجود این که تغییر اتفاق می افتد اما نتیجه کار به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و به همان سبک RGB خواهد بود.

به همین جهت باید توجه داشته باشید در مرحله ابتدایی انتخابی درست از مد رنگی داشته باشید تا نتیجه کار دقیقا مطابق با معیارهای مورد نظر باشد.

انتخاب صحیح CMYK در تبلیغات چاپی

انتخاب رنگ در تبلیغات با درص های CMYK

درصد رنگی CMYK 

زمانی که شما قصد چاپ محصول تبلیغاتی را دارید قطعا از مد رنگی CMYK استفاده خواهید کرد. اگر به درصد رنگ های CMYK توجه نمایید میبینید که درجه بندی آن از 0 تا 100 است. اما توجه داشته باشید که در CMYK چهار طیف رنگی وجود دارد و مجموع این چهار طیف نباید بیش از 260 شود.

اگر به این مورد دقت نداشته باشید با مشکلات چاپی از قبیل پشت زدن رنگ در هنگام چاپ مواجه خواهید شد، این مورد در حالتی که کاغذ چاپی شما از جنس تحریر باشد شدیدتر و حساس تر خواهد بود زیرا کاغذ رنگ را به خود جذب کرده و این اتفاق به وجود می آید و گذشته از این مورد مدت زمان خشک شدن آن نیز طولانی تر خواهد بود.

شاید درک این موضوع اندکی برایتان دشوار باشد. برای درک آسان این مورد مثالی بیان می کنیم تا اهمیت آن برایتان آشکار شود. یکی از رنگ هایی که در چاپ استفاده بسیاری از آن می شود رنگ مشکی است. اغلب در تمام محصولات چاپی رنگ مشکی مورد استفاده قرار می گیرد اما یکی از رنگ هایی است که ریسک استفاده از آن بسیار بیشتر از سایر رنگ ها می باشد.

در انتخاب رنگ مشکی باشد بیشترین دقت را به خرج دهید. رنگ مشکی که در مانیتور مشخص می شود ظاهری کاملا متفاوت با مشکی چاپ شده دارد.

شاید تصور کنید این که خیلی ساده است اگر تمام درصد های CMYK را 100 قرار دهید رنگ مشکی مطلق حاصل می شود اما جالب است بدانید اگر شما تمام درصد های CMYK را 100 قرار دهید رنگ مشکی خالص نخواهید داشت.

طراحان خبره نقش و نگار باتوجه به تجربه خود برای استفاده از رنگ مشکی درصد رنگی C=60  ،  M=40 ، Y=30 و  k=100 را انتخاب می نمایند.

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد مجموعه این اعداد از 260 کمتر است و در نتیجه کار بدون پشت زدگی خواهیم داشت.

اما همانطور که در ابتدا متذکر شدیم رنگ مشکی بسیار حساس است، نکته های بسیاری در چاپ رنگ مشکی نهفته است که یکی از مهم ترین آنها استفاده از تصاویر و متون است.

در مورد تصویر به هیچ عنوان نباید از درصد 100 استفاده کنید اما در مورد متون قضیه شکل دیگری دارد. اگر شما قصد دارید متون مشکی داشته باشید بهتر استتمام درصدهای CMYK را صفر و K=100 قرار دهید.

درصدهای رنگی و نحوه انتخاب آن مهم ترین تاثیر رنگ در تبلیغاتی را دارند و با استفاده از این درصد ها به راحتی می توانید بهترین رنگ در تبلیغات را انتخاب نمایید.

استفاده از کتب مرجع چاپی

کتب مرجع چاپی

درصد رنگ های مرجع 

در موارد قبل نیز به این موارد اشاره کردیم. از  آنجا که تطبیق رنگ ها امری بسیار دشوار می باشد و تنها طراحان حرفه ای می توانند رنگ ها را به خوبی انتخاب نمایند به همین جهت کتب مرجع مختلفی روی کار آمده است.

در این کتب مرجع رنگ های مختلف با درصد رنگی مشخصی نمایان شده اند که بهترین کمک را در انتخاب رنگ مناسب می کنند. با استفاده از کتب مرجع میتوانید بهترنی رنگ در تبلیغات را انتخاب نمایید.

انتخاب کد رنگی فتوشاپ

کد رنگی فتوشاپ

کد رنگی موجود در نرم افزار

قطعا تمامی رنگ ها نمونه چاپی ندارد یا اگر هم داشته باشند ممکن شما به کتب مرجع رنگ ها دسترسی نداشته باشید به همین منظور می توانید از قابلیت های نرم افزار استفاده نمایید.

نرم افزار فتوشاپ یکی از نرم افزارهای قدرتمند است که بسیاری از امور چاپی از طریق آن انجام می شود. این نرم افزار قبلیت نزدیک تر شدن رنگ انتخابی به رنگ های چاپی را برای طراحان فراهم می نماید. یکی از روش های انتخاب رنگ در تبلیغاتی استفاده از کد رنگی موجود در نرم افزارهای طراحی همچون فتوشاپ می باشد.

اگر تصویر زیر را ملاحظه نمایید به خوبی متوجه خواهید شد که با کلیک بر علامت تعجب به راحتی رنگ مورد نظر به رنگ چاپی نزدیک خواهد شد.

البته این روش نیز اندکی درصد خطا دارد که نمیتوان به آن اطمینان کافی داشت.