تراکت تبلیغاتی

چاپ تراکت تبلیغاتی در کرج

چاپ تراکت تبلیغاتی

چاپ تراکت یکی از مرسوم ترین روش های تبلیغاتی است که از دیرباز مورد استفاده افراد و کسب و کارهای مختلف قرار میگرفت. در واقع اگر بخواهیم تراکت را از لحاظ تبلیغاتی معرفی کنیم باید بگوییم تراکت به طور کلی در دسته تبلیغات کاغذی قرار دارد. اغلب در جهان امروز پس از تراکت آن را در اماکن شلوغ و پر تردد در میان جامعه هدف توزیع میکنند. پس شاید بتوان گفت تراکت از جمله تاثیر گذارترین تبلیغات محیطی است و عموما افراد و صاحبین مشاغل از چاپ تراکت برای تبلیغات محیطی خود استفاده میکنند و از این طریق محصولات و خدمات خود را به عموم مردم معرفی مینمایند.

حتما همه ما در طول روز و هنگام تردد از کوچه و خیابان های شهر با تراکت های مختلف مواجه میشویم. که هر یک از لحاظ جذابیت با یکدیگر متفاوت هستند. موضوعی که در رابطه با چاپ تراکت وجود دارد تولید و چاپ انبوه آن است. عموما تراکت در تعداد انبوه چاپ و توزیع میگردد. امروزه تعریف های مختلفی از تراکت وجود دارد. در حیطه تبلیغات محیطی میتوان گف هر کاغذ چاپ شده ای که حاوی اطلاعات از کسب و کارهای مختلف باشد را میتوان تراکت دانست. نکته ای میتوان در تعریف تراکت تبلیغاتی گنجاند موضوع تا خوردن این برگه است. عموما نام تراکت به نوعی برگه تبلیغاتی و چاپی اطلاق میگردد که فاقد خط تا باشد.

چاپ تراکت تبلیغاتی نیز میتواند منطبق با سلیقه فرد تبلیغ دهنده باشد که به صورت یک رو ، دو رو ، رنگی ، سیاه سفید و… باشد. در ادامه در رابطه با جزئیات تراکت تبلیغاتی توضیحات تخصصی تر ارائه خواهیم داد. در این قسمت تنها قصد داریم شما را با تراکت تبلیغاتی  به عنوان یک محصول تبلیغاتی محیطی  آشنا سازیم.

راهنمای چاپ تراکت

راهنمای چاپ تراکت

طبیعتا هر شخصی برای گسترش و بهبود سطح شغلی خود نیازمند استفاده از تراکت و چاپ تراکت خواهد بود. اما هر شخصی باتوجه به اطلعاتی که دارد ممکن است نسبت به تراکت تبلیغاتی آگاهی کامل نداشته باشد و در نتیجه پس از اقدام به چاپ این ابزار تبلیغاتی و توزیع آن نتیجه درستی اخذ ننماید. گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان برترین شرکت تبلیغاتی در کرج با استفاده از نیروهای مجرب خود سعی در آگاه سازی افراد نسبت به تبلیغات دارد به همین جهت شما عزیزانی که قصد تراکت دارید میتوانید به راحتی با مطالعه این قسمت گاهی خود را نسبت به تراکت و در حالت کلی تراکت تبلیغاتی افزایش دهید.

ابعاد مختلف تراکت

ابعاد مختلف تراکت

مهم ترین نکته ای که باید در چاپ تراکت در نظر داشته باشد اندازه و ابعاد تراکت است. در درجه اول باید بدانید تراکت مورد نظر شما باید از چه ابعادی برخوردار باشد. امروزه باتوجه به پیشرفت هایی که جامعه تبلیغات داشته است انواع کاغذهای مختلف با ویژگی های مختلفی روی کار آمده است. مهم ترین و نخستین تغییری که در حیطه چاپ و تبلیغات ایجاد شد تغییر ابعاد و اندازه کاغذ بود. این مورد به راحتی با ایجاد یک برش در کاغذ ایجاد میشد اما باعث یک تغییر اساسی در نوع تبلیغ شما خواهد شد. با وجود آن که با استفاده از تغییر ابعاد کاغذ میتوانید تغییرات اساسی در تراکت تبلیغاتی خود ایجاد نمایید اما توصیه میکینم پیش از اقدام به انتخاب سایز جوانب مختلف را در نظر بگیرید. اگر بخواهیم به انواع ابعاد تراکت تبلیغاتی اشاره نماییم باید بگوییم این ابعاد به شرح زیر میباشند.

    • تراکت تبلیغاتی A6
    • تراکت های سایز A5
    • تراکت های سایز A4
    • تراکت های B6
    • تراکت تبلیغاتی B5
    • سایز B4
    • فرم خاص

 

تراکت تبلیغاتی A6

تراکت تبلیغاتی A6 یکی از سایز های مرسوم در پروسه چاپ تراکت میباشد. اگر بخواهیم مشخصات دقیق این سایز تراکت را ذکر کنیم باید بگوییم اندازه دقیق آن 10*14.5 سانتی متر میباشد. این سایز جزء کوچک ترین ابعاد تراکت تبلیغاتی مرسوم میشود. در چاپ تراکت های A6 معمولا از دیتا کمتری استفاده میشود و تنها در حد اشاره کردن به خدمات، محصولات، عکس های مهم و مرتبط و.. بسنده میشود. پییشنهاد نقش و نگار به صاحبین مشاغل استفاده از این سایز میباشد. زیرا به جهت ابعاد مناسبی که دارد تعداد افراد بیشتری مشتاق به دریافت آن بوده و از این طریق تبلیغات در سطح وسیع تری انجام میشود.

تراکت های سایز A5

تراکت های A5 نیز نوع دیگری از تراکت تبلیغاتی میباشد که استفاده از آن بیشتر از مورد قبل مرسوم میباشد. اگر بخواهیم اندازه دقیق این تراکت تبلیغاتی را توصیف کنیم باید بگوییم ابعاد حدودی آن 14.5*20 میباشد. همانطور که از سایز آن مشخص است این نوع تراکت دارای سایز بزرگ تری نسبت به مورد قبل است و این نوع تراکت برای افرادی توصیه میشود که دارای دیتا و اطلاعات بیشتری هستند و قصد ارائه آن را دارند. در واقع سایز A5 یک ابعاد میانه بین تراکت های A4 و تراکت های A6 میباشد.

تراکت های سایز A4

با وجود آن که توصیه ما برای شما استفاده از تراکت های تبلیغاتی با ابعاد کوچک و قابل حمل است اما این مورد هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد و هر کسب و کاری میتواند باتوجه به شرایطی که دارد نوع به خصوصی از ابعاد تراکت را انتخاب نماید. این نوع تراکت دارای ابعادی حدود 20*29 میباشد. با چاپ تراکت A4 میتوانید دیتای بسیاری را به مخاطبانتان ارائه دهید.

تراکت های B6

این نوع تراکت ها نیز در رده تراکت تبلیغاتی با بهترین سایز تبلیغاتی قرار دارند. زیرا از لحاظ ابعادی بسیار کوچک و قابل حمل میباشد و تحقیقات ثابت کرده است گرایش مردم نسبت به دریافت چنین تراکت هایی بسیار بیشتر است. از لحاظ ابعاد دقیق نیز باید بگوییم سایز این نوع تراکت 12*17 سانتی متر میباشد.

تراکت تبلیغاتی B5

تراکت تبلیغاتی با ابعاد 17*24 سانتی متر نیز به نام تراکت تبلیغاتی B5 شناخته شده است و از لحاظ ابعادی در رده میانه قرار داد.

سایز B4

ابعاد و سایز دقیق این نوع تراکت تبلیغاتی نیز 24*34 سانتی متر میباشد. این ابعاد نیز بسیار بزرگ تر از سایر موارد میباشد که برای مواردی مورد استفاده قرار میگیرد که افراد نیاز به فضای تبلیغاتی بیشتری دارند.

فرم خاص

چاپ تراکت در سایز فرم خاص نیز یکی از محبوب ترین و جذاب ترین روش در تبلیغات به وسیله تراکت میباشد. در این مورد کاغذهای تراکت برش خورده و به ابعاد دلخواه تغییر پیدا میکند. این نوع تراکت ها را نه تنها میتوان در ابعاد مختلف چاپ کرد بلکه میتوان اشکال هندسی مختلفی را در قالب تراکت ارائه داد.

انواع چاپ تراکت

انواع چاپ تراکت

تراکت نیز مورد مهمی است که باید به آن توجه گردد. اما در رابطه با چاپ تراکت نیز باید بگوییم تراکت های تبلیغاتی به روش های مختلفی چاپ میشود. تراکت نیز تاثیر بسزایی در جذب مخاطبان دارد و شما عزیزان به راحتی میتوانید با یک انتخاب صحیح در مورد تراکت بهترین نتیجه را از تبلیغات خود اخذ نمایید.

نوع چاپ این اوراق اداری نیز دارای انواع مختلفی میباشد که در این قسمت به آنها اشاره شده است. اگر شما نیز در رابطه با تراکت اطلاعاتی ندارید توصیه میکنیم با مطالعه این قسمت آگاهی خود در رابطه با تراکت افزایش داده و از این طریق به بهترین تراکت تبلیغاتی دست یابید.

    • چاپ دیجیتال
    • چاپ افست
    • چاپ ریسو
    • چاپ یک رو، دور رو
    • تراکت سیاه سفید و رنگی

اگر بخواهیم به صورت کلی چاپ تراکت را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم تراکت در سه نوع ریسو، دیجیتال ، افست چاپ میشود. در واقع این دستگاه ها جزء بهترین دستگاه های تراکت است و عموما تمامی تراکت های تبلیغاتی با استفاده از این دستگاه ها چاپ میشود. در این مورد نیز کیفیت چاپی هر یک از این موارد متفاوت میباشد. اگر بخواهیم در بین این دستگاه های چاپی بهترین و با کیفیت ترین مورد را معرفی کنیم لازم است که به چاپ افست اشاره شود. زیرا این نوع چاپ معمولا در مورد چاپ اوراق اداری مورد استفاده قرار میگیرد و نتیجه آن بسیار کیفیت بالایی دارد. سالانه هزاران اوراق اداری ، تقویم و سررسید و… با استفاده از چاپ افست چاپ میشود.

چاپ ریسو

چاپ ریسو از رایج ترین انواع چاپ تراکت است. معمولا چاپ ریسو به نام چاپ تک رنگ نیز شناخته میشود. شاید چاپ تک رنگ بودن چاپ ریسو نقطه ضعف بزرگی تلقی گردد. اما نکته حائز اهمیتی که به عنوان حسن این روش چاپی میتوان از آن یاد کرد مدت زمان کمی است که صرف چاپ میشود. چاپ ریسو در رده چاپ های سریع با زمان کم معرفی میشود. البته تنها مزیت چاپ تراکت ریسو زمان آماده سازی کوتاه آن نیست بلکه مقرون به صرفه بودن این نوع چاپ نیز موضوعی است که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد.

چاپ تراکت دیجیتال

یکی دیگر از انواع تراکت که بسیار مرسوم است چاپ دیجیتال میباشد. چاپ دیجیتال معمولا بر تیراژهای پایین انجام میشود. معمولا تراکت به صورت دیجیتال به افرادی پیشنهاد داده میشود که قصد چاپ تراکت در تعداد محدود دارند. برخلاف چاپ ریسو این نوع چاپ به صورت رنگی میباشد و از کیفیت بالاتری برخوردار است. نوع کاغذ چاپ دیجیتال نیز باتوجه به انتخاب مشتری میتواند گلاسه و تحریر باشد.

چاپ تراکت افست

این روش نیز یکی از مرسوم ترین و شاید بهترین روش های تراکت باشد. همانطور که در قسمت فوق نیز به این موضوع اشاره شد چاپ این اوراق اداری به روش افست در تیراژهای بالا صورت میگیرد. از لحاظ کیفیت باید بگوییم چاپ افست دارای کیفیت چاپ بالایی است که این مورد بزرگ ترین حسن چاپ افست است. این نوع چاپ هیچ محدودیتی در رنگ ندارد و از لحاظ زمانی نیز باید بگوییم مدت زمان چاپ آن بیشتر از سایر موارد میباشد.

تراکت ها از منظر یک رو و دو رو بودن صرفا به انتخاب شخص ارائه دهنده تبلیغ میتواند متغیر باشد. شما عزیزان نیز میتوانید باتوجه به نوع تبلیغ خود نوع مناسبی را برگزینید.

خدمات تکمیلی چاپ تراکت تبلیغاتی
خدمات تکمیلی چاپ تراکت تبلیغاتی

یکی دیگر از مواردی که پس از مرحله چاپ حائز اهمیت است خدمات تکمیلی است. خدمات تکمیلی در چاپ تراکت باعث افزایش جذابیت آن میشود. با استفاده از این خدمات میتوانید در جذب مخاطبان موفقیت بیشتری داشته باشید.   این نوع خدمات چاپی نه تنها برای تراکت مورد استفاده قرار میگیرد بلکه در چاپ تقویم و سررسید تبلیغاتی نیز از این موارد استفاده های بسیاری میشود تا توجه افراد بیشتری را معطوف به تبلیغات کرد.

    • روکش سلفون براق و مات
    • یووی

روکش سلفون

در مورد چاپ تراکت یک خدمات بسیار رایج و مرسومی وجود دارد که به نام سلفون شناخته شده است و از آن در چاپ اوراق اداری گوناگون همچون کارت ویزیت استفاده میشود. در واقع سلفون تنها یک روکش پلاستیک نازک است که پس از انجام عملیات چاپ تراکت بر روی کاغذ قرار میگیرد. همانطور که از نام آن مشخص است سلفون براق باعث براق شدن سطح تراکت میشود و سلفون مات باعث مات شدن سطح کار خواهد شد.

روکش یووی تراکت

یکی دیگر از انواع روکش های تراکت روکش یووی است که در مواقع خاص از آن استفاده میشود و همچون روکش سلفونی در دو نوع مات و براق موجود میباشد. در واقع یووی یک نوع ماده شیمیایی است که در سطح کاغذ قرار میگیرد و با اشغه فرابنفش خشک میشود. باتوجه به نوع ماده مصرفی روکش یووی مات و براق خواهد بود و البته نوع براق آن کمتر مورد استفاده قرار میگیرد و این موضوع از هزینه بالای آن نشات میگیرد.

انواع کاغذ تراکت

انواع کاغذ تراکت

کاغذ تراکت یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین المان ها در چاپ تراکت تبلیغاتی است. در واقع کاغذ تراکت میتواند طول عمر این محصول تبلیغاتی را تضمین کند و گذشته از این موارد انتخاب کاغذ در نوع رنگ پذیری ، نوع چاپ و… تثیرات بسزایی دارد. طبیعتا با انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع کاغذ در تراکت موفقیت تبلیغاتی بهتری کسب مینمایید. همه ما به عنوان یک کاربر عادی از کاغذهای موجود در بازار که در رابطه با تراکت تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیردآگاهی کافی نداریم و این موضوع باعث میشود در تبلیغات نیز به موفقیت دلخواه خود دست نیابیم. کارشناسان نقش و نگار باتوجه به تجربه کاری که در زمینه چاپ تراکت تبلیغاتی دارند توانستند لیستی از کاغذهای مورد استفاده در تراکت را تهیه نمایند و در اختیار شما عزیزان قرار دهند. اگر بخواهیم به انواع کاغذهایی که در تراکت از آن استفاده میشود اشاره نماییم باید از موارد زیر یاد کنیم.

    • تحریر 80 گرم
    • تحریر 80 گرم ایرانی
    • گلاسه 135 گرم
    • گلاسه 170 گرم
    • تحریر صدفی 80 گرم
    • کرافت 80 گرم

تمامی کاغذهای فوق الذکر در مورد چاپ تراکت تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد. این نکته قابل اهمیت است که هرچقدر میزا گراماژ کاغذها در تبلیغات افزایش یابد فرد تبلیغ دهنده میتواند نسبت به استفاده طولانی مدت تبلیغات خود اطمینان حاصل کند. به همین جهت محبوب ترین نوع کاغذهای تراکت آن دسته از کاغذهایی هستند که دارای گراماژ بیشتری باشند.

اما در قسمت فوق شاهد سه نوع کاغذ مرسوم در چاپ تراکت هستیم که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. اگر بخواهیم در رابطه با مزایا و معایب این کاغذها صحبت کنیم مجبور به تهیه مقاله ای بلند و طولانی خواهیم به همین ترتیب در این نوشته از صحبت در رابطه با کاغذها و مزایا و معایب آن اجتناب مینماییم. اما شاید بتوان از میان این سه نوع کاغذ، کاغذهای گلاسه را به عنوان محبوب ترین نوع کاغذ در مورد تراکت معرفی نمود. همانطور مشخص است این کاغذ در دو گراماژ مختلف 135 و 170 گرم موجود است و توصیه نقش و نگار به مشتریان همواره استفاده از کاغذهای گلاسه گراماژ بالا میباشد.

تیراژ چاپ تراکت
تیراژ چاپ تراکت

قصد دارم در این قسمت به یکی از مهم ترین اسرار موجود در صنف چاپ اشاره کنم و شما را با آن آشنا سازم. تیراژ یکی از المان ها مهم در چاپ است. تا به حال به این موضوع فکر کرده ایدد که چطور میتوان محصولات چاپی را با کیفیت بالا اما قیمت پایین خریداری کرد؟

تقریبا آرزوی هر شخصی است که بتواند در عین پرداخت هزینه اندک کیفیت محصولات خود را ثابت نگه دارد. ما به شما میگوییم چطور میتوانید به این محال دست یابید. تنها کافی است تیراژ محصولات چاپی خود را تا حد مورد نیاز خود افزایش دهید.

دقیقا باید بگوییم تیراژ و قیمت محصول چاپی دارای رابطه ای عکس میباشند. هرچقدر تیراژ محصولات چاپی افزایش یابد قیمت آن کاهش خواهد یافت. این جمله به این معنا است که هنگام چاپ تراکت ها در کمترین تیراژ شما مجبور به پرداخت هزینه ای بیشتر برای چاپ یک تراکت خواهید بود. این در شرایطی است که هزینه چاپ یک تراکت در تیراژ بالا بسیار ناچیز میشود. در واقع با انتخاب تیراژ بالا باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد. در قسمت زیر به تیراژهای تراکت اشاره شده است.

  • 1000
  • 2000
  • 5000
  • 10000

واضح است انتخاب تراکت هایی با تیراژ 10000 عدد بسیار مقرون به صرفه تر از سایر موارد میباشد.

اهداف چاپ تراکت
اهداف چاپ تراکت

پس زمینه هر محصول تبلیغاتی یک هدف به خصوصی نهفته است و این موضوع در مورد تراکت نیز صدق میکند. معمولا صاحبین کسب و کار برای اهداف به خصوصی به سراغ تراکت می آیند. اگر بخواهیم به مرسوم ترین اهداف در چاپ تراکت اشاره کنیم میتوان از موارد ذیل یاد کرد.

      • اطلاع رسانی
      • تبلیغ
      • دعوت
      • برندسازی
      • انتخابات
      • انتقال پیام تبلیغاتی
      • اطلاع رسانی افتتاحیه ها
      • اطلاع رسانی تخفیفات هر مجموعه
      • تبلیغات برای همایش ها و کنسرت و…

شما صاحبین مشاغل به راحتی میتوانید با استفاده از یک تراکت تبلیغاتی ساده برند، خدمات ، محصولات و در حالت کلی جزئیات کسب و کار خود را به بصر مخاطبان خود برسانید و مطمئنا این موضوع باعث بهبود روند شغلی شما و ارتقاء آن خواهد شد. اما این موضوع آرزوی تمام افرادی است که جزء صاحبین مشاغل هستند.

اطلاع رسانی یکی از اهدافی است که افراد برای این منظور از تراکت استفاده میکنند و شاید بتوان تراکت را بهترین روش برای اطلاع رسانی معرفی کرد. از طریق چاپ تراکت میتوان موارد مختلفی را اطلاع رسانی کرد. این موضوع را میتوان  به کسب و کارهای مختلف بسط داد زیرا هر کسب و کاری در هر زمینه فعالیتی میتواند از تراکت به عنوان یک ابزار قوی برای اطلاع رسانی استفاده نماید. به عنوان مثال اگر شما به تازگی یک سرکت تاسیس نموده اید و هنوز مخاطبان و جامعه هدف خود را نیافتید به راحتی میتوانید با چاپ این ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی این امر را محقق نمایید. یا به عنوان فردی که قصد اطلاع رسانی تخفیف های خود در زمینه فروش محصول مشخصی را دارد به راحتی میتوانید با ارائه یک تراکت تبلیغاتی تخفیفات مورد نظر خود را به جامعه هدفتان اعلام نموده و از این طریق بهبود کسب و کارتان را محقق سازید.

یکی دیگر از اهدافی که افراد از ارائه یک تراکت تبلیغاتی دارند تبلیغ است. شما عزیزان و صاحبین مشاغل میتوانید با ارائه یک تراکت تبلیغاتی به راحتی تبلیغات خود را گسترش داده و از این طریق به بالاترین میزان فروش خود دست یابید. پس میتوان گفت تراکت تبلیغاتی به راحتی قادر به بهبود و ارتقاء هر کسب و کاری در هر زمینه ای میباشد. اما موردی که در خصوص تراکت تبلیغاتی که با هدف بهبود و ارتقاء تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد توجه به طراحی است. تراکت هایی که با هدف بهبود تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند و چاپ میشود علاوه بر رعایت نمودن المان های چاپی و انتخاب صحیح خصوصیات چاپی باید از لحاظ طراحی نیز تا حد قابل قبولی جذاب بوده تا از این طریق توجه مخاطبان را جلب نمایند. در واقع شاید بتوان گفت مهم ترین رکن یک تراکت تبلیغاتی طراحی آن باشد.

یکی دیگر از مرسوم ترین اهداف چاپ تراکت دعوت است. شما به راحتی با ارائه یک تراکت میتونید افراد مورد نظر را به محل کار خود دعوت نمایید. این مورد اغلب برای کسب و کارهای تازه تاسیس منسب میباشد که قصد افتتاحیه دارند. اگر شما نیز جزء این مشاغل هستید میتوانید با یک تراکت تبلیغاتی از افراد مورد نظر دعوت به عمل آورید تا در مجموعه شما حضور به هم رسانند.

برندسازی یکی دیگر از اهدافی است که با چاپ این ابزار تبلیغاتی محقق میگردد. در واقع برندسازی مراحل مختلفی دارد که یکی از این موارد افزایش بازدید برند است. مشاهده بیشتر برند باعث ثبت لوگو  برند در ذهن جامعه هدف خواهد شد. در واقع هرچه تبلیغات محیطی همچون تراکت افزایش یابد باعث تثبیت نام تجاری شما در ذهن مخاطبان و جامعه هدفتان خواهد شد.

مورد دیگری که میتوان از آن یاد کرد تبلیغات انتخابات است. بسیاری از نامزدهای تبلیغاتی برای موفقیت در امر انتخابات باید موفق به جلب نظر گروهی از افراد جامعه باشند. این موضوع در گروی تبلیغات است و هرچه نامزدهای انتخاباتی بتوانند از ابزار تبلیغاتی در زمان و جایگاه صحیح استفاده نمایند در این خصوص به موفقیت بیشتری دست خواهند یافت.

در چاپ تراکت اصول نگارشی و طراحی باید رعایت شود و همین امر باعث تبدیل تراکت به یکی از روش های تبلیغاتی موثر میشود. گروه تبلیغاتی نقش و نگار یاری رسان شما عزیزان در امر طراحی و چاپ تراکت با بهترین کیفیت می باشد.

کاربرد چاپ تراکت

کاربرد چاپ تراکت

هر یک از ابزارهای تبلیغاتی دارای کاربرد مشخصی هستند که هر برند باتوجه به ویژگی ها و خصوصیات مشخصی میتواند از ابزارهای تبلیغاتی مشخصی استفاده نماید تا به موفقیت بیشتری دست یابد. تراکت تبلیغاتی و چاپ تراکت نیز از این مورد مستثنی نبوده و قطعا کاربردهایی که یک تراکت تبلیغاتی دارد باعث برتری در انتخاب این روش تبلیغاتی خواهد بود. از جمله کاربردهای تراکت تبلیغاتی به عنوان یکی از قدیمی ترین روش تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

    • تراکت انتخاباتی
    • تراکت فروشگاهی
    • تراکت فست فود و رستوران
    • تراکت پزشکی
    • تراکت ورزشی
    • تراکت آرایشی
    • تراکت شرکتی
    • تراکت کسب و کارهای خدماتی همچون املاک ، افتتاحیه ، اطلاع رسانی و…

در قسمت فوق تنها به برخی از کاربردهای تراکت تبلیغاتی اشاره شد. این موارد میتواند باتوجه به هر کسب و کار مشخصی تغییر یابد. در واقع از دید تبلیغاتی هر کسب و کار مشخصی میتواند برای بهبود وضعیت تبلیغات و فروش خود از تراکت تبلیغاتی و چاپ تراکت تبلیغاتی مناسب با صنف شغلی خود استفاده نماید. نکته حائز اهمیت در خصوص تراکت تبلیغاتی انتخاب صحیح طراحی تراکت است. اگر طراحی تراکت شما به درستی انجام شود قطعا به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت.

تراکت از جمله قدیمی ترین روش های تبلیغاتی است که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار میگیرد. از تراکت برای اطلاع رسانی در مورد یک موضوع در یک بازه زمانی مشخص استفاده می شود،معمولا در تراکت از بیان مستقیم و واضح منظور خود را به مخاطب انتقال میدهند. یک جمله یا طرح تاثیر گذار در تراکت باعث جذابیت و گیرایی بیشتر می شود. تراکت به عنوان یک ابزار تبلیغاتی شامل ویژگی های ذیل است :

  • ارتباط راحت و بصری با مخاطب
  • ارزان بودن
  • قابل حمل بودن
  • قابل ارائه به طیف گسترده ای از مخاطبان