انواع روش های چاپ هدایای تبلیغاتی

با آشنایی روش های چاپ هدایای تبلیغاتی میتوان بهترین تبلیغات را ارائه داد

انواع روش های چاپ هدایای تبلیغاتی

شاید برای خیلی از افراد جالب باشند هر یک از هدایای تبلیغاتی چطور چاپ می شوند.

چاپ هدایای تبلیغاتی با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود، انتخاب روش چاپ هدایای تبلیغاتی با توجه به جنس کالای انتخابی می باشد.

فرآیند چاپ محصولات تبلیغاتی همواره مسئله ای بوده است که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. هدایای تبلیغاتی نیز باتوجه به تنوع بسیاری که دارند با استفاده از روش های مختلف چاپ می شوند.

اما انتخاب هر یک از روش های چاپی باتوجه به نوع محصول متفاوت خواد بود. در این نقش نامه قصد داریم انواع روش های چاپ هدایای تبلیغاتی را با جزئیات کامل تشریح کنیم.

در حالت کلی مرسوم ترین روش های چاپ  هدایای تبلیغاتی در سه روش چاپ لیزر ، چاپ تامپو ، چاپ سیلک خلاصه می شود.

گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان برترین مرکز چاپ در کرج خود را در قبال هر یک از محصولات چاپی مسئول می داند. به همین جهت همواره در پی یافتن نوین ترین دستگاه های چاپی برای ارائه محصولات چاپی با بالاترین کیفیت می باشد.

روش های مرسوم چاپ هدایای تبلیغاتی

اگر بخواهیم به متداول ترین روش های چاپی در مور هدایای تبلیغاتی اشاره کنیم به سه روش ذیل خواهیم رسید.

  • چاپ لیزر
  • چاپ تامپو
  • چاپ سیلک

هر یک از روش های فوق الذکر در مورد چاپ برخی از محصولات با ویژگی های به خصوص کارآیی دارد. در ادامه به توضیحات هر یک از روش ها می پردازیم.

 

چاپ لیزر

چاپ هدایای تبلیغاتی به واسطه روش لیزر یکی از بهترین راهکارهای چاپی است که تا کنون وجود داشته است. چاپ لیزر در گروه روش های چاپی قرار داردکه از دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد.

در چاپ هدایای تبلیغاتی به روش لیزر فرآیند چاپ به نحوی است که یک لایه سطحی از روی سطح محصول بر می دارد و همین امر به افزایش کیفیت چاپ می افزاید.

اما چاپ لیزر تنها مختص برخی از هدایای تبلیغاتی با ویژگی های به خصوصی می باشد. معمولا این نوع چاپ تنها برای محصولاتی که از جنس فلز یا ای بی اس می باشد کاربرد خواهد داشت.

از زمان روی کار آمدن دستگاه های چاپی لیزر، چاپ پاوربانک های تبلیغاتی با کیفیت بالاتری  در دسترس قرار گرفت. البته چاپ لیزر تنها در مورد پاوربانک های تبلیغاتی تحول عظیم ایجاد نکرد بلکه جاسوئیچی های تبلیغاتی بسیاری نیز با استفاده از این روش چاپی تولید می شود که به لحاظ برتری کیفیت چاپی که دارد بسیار مورد توجه صاحبین مشاغل قرار می گیرد.

لیوان های تبلیغاتی از جنس ای بی اس نیز یکی دیگر از محصولات تبلیغاتی می باشد که با استفاده از روش چاپ لیزر با کیفیت بالایی در دسترس مردم قرار می گیرد.

چاپ تامپو

این روش چاپی نیز از جمله روش های متداول در چاپ هدایای تبلیغاتی می باشد. در فرآیند چاپ تامپو از رنگ به همراه کلیشه فلزی استفاده می شود.

در این روش چاپ پس از مشخص شدن محصول فرآیند طراحی شروع خواهد شد، در این مرحله کلیشه باتوجه به طرح مورد نظر مشتری طراحی و ساخته می شود.

شاید برای افرادی که این نقش نامه را مورد مطالعه قرار می دهند سوال بر انگیز باشد که کلیشه چیست و چه کاربردی دارد.

نام کلیشه به قطعه ای فلزی اطلاق می شود که نقش های مختلفی بر روی آن حک شده است و عملیات انتقال این نقش ها از طریق رنگ انجام خواهد شد.

اگر بخواهیم چاپ تامپو را از حیث کیفیت مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم از کیفیت ضعیفی نسبت به سایر چاپ ها از جمله چاپ لیزر برخردار می باشد.

در مورد چاپ تامپو رنگ پس از مدتی استفاده از روی سطح جسم پاک می شود. درواقع به مرور زمان بر اثر استفاده زیاد چاپ روی کالا کم رنگ تر خواهد شد.

البته اگر از دستگاه ها و رنگ هایی با کیفیت استفاده شود این اتفاق به هیچ عنوان به وقوع نمی پیوندد. پیشنهاد متخصصان نقش و نگار به شما مشتریان این است که اگر قصد سفارش هدایای تبلیغاتی را دارید که چاپ آن از طریق تامپو انجام می شود حتما عملیات چاپ را از طریق چاپخانه ای معتبر انجام دهید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید این نوع چاپ اغلب برای چه هدیه تبلیغاتی کاربرد دارد. معمولا چاپ هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار تبلیغاتی از طریق این چاپ انجام می شود.

چاپ سیلک

یکی دیگر از انواع چاپ هدایای تبلیغاتی چاپ سیلک است. چاپ سیلک نیز یکی از معمول ترین روش چاپ هدایای تبلیغاتی است که در مورد بسیاری از هدایا مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ سیلک نیز همانند سایر چاپ ها فرآیند به خصوصی دارد، در این نوع چاپ از دو ابزار رنگ و شابلون استفاده می گردد. در این نوع چاپ محصول باید ویژگی های به خصوصی داشته باشد.

یکی از الزامات این نوع چاپ سطح صاف محصولات است. فرآیند چاپ توسط دستگاه چاپ سیلک تنها بر روی سطوح صاف قابلیت اجرایی دارد.

معمولا از این نوع چاپ برای برای محصولاتی از جمله بادکنک تبلیغاتی، ساک دستی پارچه ای و ساک دستی کاغذی، چاپ پارچه ، چاپ نایلون تبلیغاتی و… استفاده می شود.

در حالت کلی چاپ هدایای تبلیغاتی از این روش ها انجام می شود اما باتوجه به نوع محصول انتخابی میتوان روش چاپی را تغییر داد و از سایر روش ها استفاده نمود.

چاپ هدایای تبلیغاتی با بالاترین کیفیت در نقش و نگار