طراحی کاتالوگ یکی از مهم ترین المان ها در کاتالوگ تبلیغاتی میباشد. در واقع یک کاتالوگ تبلیغاتی تنها توسط دو المان چاپ و طراحی تبلیغاتی مورد سنجش قرار میگیرد. اگر کوچک ترین ضعف و نقصی در هر یک از این المان ها صورت گیرد کل کاتالوگ از لحاظ کیفیت با مشکل مواجه خواهد شد. هر یک از این المان مهم به خودی خود حائز اهمیت میباشد. در واقع اگر یک کاتالوگ از طراحی ضعیف برخوردار باشد به شدت بر دید مخاطب تاثیراتی منفی گذاشته و به نوعی از جذابیت کاتالوگ کاسته میشود. به همان میزان که طراحی کاتالوگ بسیار مهم و تاثیرگذار است چاپ کاتالوگ نیز امری مهم و حیاتی است. این جمله بدان معنا است که اگر یک کاتالوگ از طرحی حرفه ای و جذاب برخوردار باشد ولی در نحوه چاپ آن نواقصی وجود داشته باشد قطعا در پروس جلب توجه مخاطبان ضعف خواهد داشت.
بیشتر بخوانید : نکات لازم در طراحی و چاپ کاتالوگ
پس باتوجه به موارد فوق به خوبی میدانیم که یک کاتالوگ حرفه ای زمانی فرآیند تبلیغات را به درستی انجام میدهد که هر دو المان چاپ و طراحی توام با یکدیگر وجود داشته باشد و نه تنها این دو المان یکدیگر را تقویت نمایند بلکه هر یک به نوبه خود به جذابیت کاتالوگ بیافزایند.
گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان یکی از برترین و فعال ترین شرکت های چاپ و تبلیغات در کرج قصد دارد با ایجاد آگاهینسبت به امور چاپ و به خصوص تبلیغات در درجه اول کیفیت و رتبه تبلیغات کشور را ارتقاء دهد و در درجه دوم با افزایش آگاهی عمومی باعث تقویت کسب و کارهای مختلفی گردد که همواره به جهت عدم آگاهی صاحبین مشاغل نسبت به تبلیغات و چاپ حداکثر توانایی های خود را در عرصه شغلی نمایان نمیکنند. یکی از موارد چالش برانگیز برای صاحبین مشاغل طراحی کاتالوگ است.
همواره همه ما در رابطه با تاثیرگذاری امور تبلیغاتی مطالبی خوانده و یا در اطراف خود در این رابطه نکاتی را شنیده ایم. پس طبیعتا همه ما در این لحظه به خوبی میدانیم که گرافیک امور تبلیغاتی تاثیرات بسیاری بر ذهن مخاطب دارد. با وجود آن که همه ما به میزان تاثیرگذاری این مقوله بر تبلیغات آگاه هستیم اما هنوز با راهکارهای بهبود طراحی های گرافیک آشنایی نداریم. نقش و نگار باتوجه به تجربه چندین و چند ساله خود سعی دارد در این زمینه اطلاعاتی تخصصی ارائه دهد.
طراحی کاتالوگ یکی از مهم ترین المان ها در کاتالوگ تبلیغاتی میباشد. در واقع یک کاتالوگ تبلیغاتی تنها توسط دو المان چاپ و طراحی تبلیغاتی مورد سنجش قرار میگیرد. اگر کوچک ترین ضعف و نقصی در هر یک از این المان ها صورت گیرد کل کاتالوگ از لحاظ کیفیت با مشکل مواجه خواهد شد. هر یک از این المان مهم به خودی خود حائز اهمیت میباشد. در واقع اگر یک کاتالوگ از طراحی ضعیف برخوردار باشد به شدت بر دید مخاطب تاثیراتی منفی گذاشته و به نوعی از جذابیت کاتالوگ کاسته میشود. ب همان میزان که طراحی کاتالوگ بسیار مهم و تاثیرگذار است چاپ کاتالوگ نیز امری مهم و حیاتی است. این جمله بدان معنا است که اگر یک کاتالوگ از طرحی حرفه ای و جذاب برخوردار باشد ولی در نحوه چاپ آن نواقصی وجود داشته باشد قطعا در پروس جلب توجه مخاطبان ضعف خواهد داشت.
بیشتر بخوانید : نکات لازم در طراحی و چاپ کاتالوگ
پس باتوجه به موارد فوق به خوبی میدانیم که یک کاتالوگ حرفه ای زمانی فرآیند تبلیغات را به درستی انجام میدهد که هر دو المان چاپ و طراحی توام با یکدیگر وجود داشته باشد و نه تنها این دو المان یکدیگر را تقویت نمایند بلکه هر یک به نوبه خود به جذابیت کاتالوگ بیافزایند.
گروه تبلیغاتی نقش و نگار به عنوان یکی از برترین و فعال ترین شرکت های چاپ و تبلیغات در کرج قصد دارد با ایجاد آگاهینسبت به امور چاپ و به خصوص تبلیغات در درجه اول کیفیت و رتبه تبلیغات کشور را ارتقاء دهد و در درجه دوم با افزایش آگاهی عمومی باعث تقویت کسب و کارهای مختلفی گردد که همواره به جهت عدم آگاهی صاحبین مشاغل نسبت به تبلیغات و چاپ حداکثر توانایی های خود را در عرصه شغلی نمایان نمیکنند. یکی از موارد چالش برانگیز برای صاحبین مشاغل طراحی کاتالوگ است.
همواره همه ما در رابطه با تاثیرگذاری امور تبلیغاتی مطالبی خوانده و یا در اطراف خود در این رابطه نکاتی را شنیده ایم. پس طبیعتا همه ما در این لحظه به خوبی میدانیم که گرافیک امور تبلیغاتی تاثیرات بسیاری بر ذهن مخاطب دارد. با وجود آن که همه ما به میزان تاثیرگذاری این مقوله بر تبلیغات آگاه هستیم اما هنوز با راهکارهای بهبود طراحی های گرافیک آشنایی نداریم. نقش و نگار باتوجه به تجربه چندین و چند ساله خود سعی دارد در این زمینه اطلاعاتی تخصصی ارائه دهد.
کاتالوگ جزء اوراق اداری محسوب میشود که امروزه در اغلب کسب و کارها مورد استفاده قرار میگیرد. اگر شما صاحب یک کسب و کار صنعتی باشید، یا یک کارخانه تولید مواد غذایی و یا حتی در هر کسب و کار دیگری به ارائه خدمات و محصولات به خصوصی مشغول باشید میتوانید به راحتی با استفاده از یک کاتالوگ محصولات و خدمات خود را به مخاطبانتان ارائه دهید.
در واقع کاتالوگ مجموعه ای از خدمات و محصولات هر کسب و کار به همراه توضیحات تکمیلی و کوتاهی است که به صورت مختصر در یک مجموعه کاغذی جمع آوری میشود. در واقع کاتالوگ میتواند باعث افزایش فروش شما از طریق معرفی خدمات و محصولات به جامعه هدفتان گردد. اما این افزایش فروش تنها در گروی داشتن یک کاتالوگ نیست بلکه عموما کاتالوگ های تبلیغاتی باید دارای استانداردهای ابتدایی باشند و این استاندارد ها بستگی بسیاری به طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ دارد.
امروزه باتوجه به پیشرفت های تکنولوژی و علم تغییرات بسیاری در عرصه تبلیغات نیز رخ داده است. در گذشته تا نامی از کاتالوگ به میان می آمد افکار عمومی به سمت اوراق چاپ شده هدایت میشود. با وجود قدرت بالایی که کاتالوگ های چاپی دارد و هنوز هم با وجود پیشرفت های علم و تکنولوژی بیش از 90 درصد کسب و کارها به دنبال چاپ کاتالوگ هستند اما امروزه با پدیده ای به نام کاتالوگ های دیجیتل نیز رو به رو هستیم. این پدیده کاربردهای بسیاری برای کسب و کارها دارد و به راحتی باانتشار یک لینک میتوان مجموعه ای از محصولات و خدمات را به گروه وسیعی از مردم ارائه داد.
طراحی کاتالوگ یکی از حساس ترین مراحل آماده سازی کاتالوگ است. اجازه دهید در یک کلام به شما بگوییم اگر شما تمامی المان های یک کاتالوگ را رعایت نمایید اما از طراحی کاتالوگ غافل شوید به هیچ عنوان به نتیجه دلخواه دست نخواهید یافت. زیرا مهم ترین رکن هر کاتالوگ تبلیغاتی طراحی آن است. اگر چه در تمایم امور تبلیغاتی یک استاندارد کلی وجود دارد اما در رابطه با کاتالوگ این مورد اندکی حساس تر میباشد و در صورت عدم رعایت یکسری المان ها و استانداردهای کلی این فرآیند از چارچوب خارج خوهد شد و این مورد به شدت بر جذابیت کاتالوگ در میان مخاطبان و جامعه هدف تاثیرگذار میباشد.
بیشتر بخوانید: چطور میتوان شاهد افزایش فروش با چاپ کاتالوگ باشیم ؟
تا به اینجای کار همه ما به خوبی میدانیم که طراحی کاتالوگ از مهم ترین ارکان یک کاتالوگ تبلیغاتی است اما رکن مهم را چگونه میتوان محقق ساخت. نقش و نگار با یاری گروهی از متخصصان و کارشناسان گرافیک خود توانست یک چارچوب و استاندارد کلی برای طراحی و چاپ کاتالوگ تعیین نماید و آن را در دسترس علاقمندان بگذارد. در ادامه به برخی از مهم ترین المان ها و استانداردهای طراحی کاتالوگ اشاره خواهیم کرد که به راحتی رعایت آن میتوانید طراحی خود را به یک طراحی حرفه ای تبدیل نمایید. اگر شما نیز به عنوان شخصی که نیاز به ارائه خدمات خود در قالب کاتالوگ تبلیغاتی دارید اما از چگونگی ارائه خدمات و نحوه طراحی آن اطلاعات دقیق ندارید توصیه میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
اولین موردی که نیاز به آگاهی از آن دارید آشنایی با جامعه هدف است. این نکته بسیار حائز اهمیت است که این طرح به دست چه افرادی با چه نوع نگرشی میرسد. طرح شما باید انطباق کامل با میزان آگاهی جامعه هدفتاندارد. اجازه دهید با بیان مثالی این مورد را شفاف سازی نماییم. به عنوان مثال حالتی را فرض نمایید که قصد دارید طراحی کاتالوگ برای یک کارخانه تولید قطعات اتومبیل را انجام دهید. قطعا مخاطبان این کاتالوگ افرادی هستند که قصد خرید این قطعات را داشته و با سرعت به دنبال مشاهده جزئیات خواهند رفت. پس شما باید نسبت به این موضوع آگاهی کامل داشته باشید و جزئیات را با نظم بیشتری ارائه دهید و در انتخاب فونت برای توضیحات تکمیلی نهایت دقت را داشته باشید.
مهم ترین رکن در هر طراحی گرافیکی رعایت استانداردهای گرافیکی است. طراحی کاتالوگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و میتوان گفت رعایت استانداردهای گرافیکی یکی از مهم ترین ارکان در داشتن یک طرح کاتالوگ حرفه ای است. اما شاید عبارت استاندارد گرافیکی کمی پیچیده باشد و از لحاظ مفهوم عوامل بسیاری را شامل شود. در قسمت های بعد به چندین مورد از این استانداردهای گرافیکی اشاره خواهیم کرد که اندکی موجب شفاف سازی این مقوله میشود.
هر یک از موارد یاد شده در قسمت فوق به خودی خود جزء المان های مهم و قابل توجه در طراحی کاتالوگ میباشد. شاید با مطالعه عنوان این موارد هنوز هم نسبت به طراحی کاتالوگ آگاهی کامل نیابید به همین جهت در قسمت بعد در رابطه با هر یک از این موارد توضیحاتی اجمالی ارائه خواهیم داد.
یکی از مهم ترین مواردی که میتوان از آن به عنوان مهم ترین عامل در تبلیغات و طراحی گرافیکی یاد کرد وجود هارمونی در طراحی از لحاظ رنگ است. به صورت کلی یک کاتالوگ و هر طرح گرافیکی دیگر باید از لحاظ گرافیکی و رنگ های موجود در طرح هارمونی داشته باشد. این جمله به این معنا است که هماهنگی رنگ طرح کاتالوگ بسیار مهم و حائز اهمیت است و در صورت عدم رعایت هارمونی رنگ طرح بسیار آشفته و نابسامان خواهد بود.
طراحی کاتالوگ زمانی میتواند چشم نواز باشد که از رنگ های استاندارد استفاده شده و تمامی طیف رنگ های استفاده شده از لحاظ گرافیکی با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. در صورت رعایت این موارد جذابیت کاتالوگ افزایش خواهد یافت و افراد بیشتری نسبت به مشاهده این کاتالوگ ترغیب میشوند و در مقابل در صورت عدم رعایت این استانداردها جذابیت کاتالوگ به شدت کاهش میابد.
یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن اشاره شود و تقریبا میتوان گفت در خصوص تمامی موارد تبلیغاتی جزء مهم ترین المان ها میباشد انتخاب فونت مناسب است. انتخاب فونت مناسب در طراحی کاتالوگ دو مزیت دارد که از جمله آن میتوان به خوانایی مطالب و محتوا اشاره کرد که تقریبا مهم ترین عامل است. زیرا شما محتوا و توضیحات محصولات خود را جهت استفاده و مورد توجه قرار گرفتن مخاطبانتان ارائه میدهید و در صورتی که فونت انتخابی نامناسب باشد این امر محقق نخواهد شد و کاتالوگ شما هیچ کارآیی و سودآوری به همراه نخواهد داشت. اما این تنها دلیل برای انتخاب فونت مناسب نیست بلکه یکی دیگر از عواملی که باعث میشود از انتخاب فونت مناسب به عنوان استاندارد گرافیکی یاد کرد ایجاد هارمونی گرافیکی است. شما با انتخاب فونت مناسب به خلاقیت و چارچوب هنری کاتالوگ می افزایید و از این طریق با ایجاد جذابیت در طرح کاتالوگ مخاطبان بیشتری را به سمت توجه به کاتالوگ سوق میدهید.
تناسب اجزاء و المان های موجود در کاتالوگ امری تاثیرگذار در جذابیت کاتالوگ است. تناسب جزئیات کاتالوگ را میتوان در هماهنگی اجزاء و هارمونی موجود در طرح خلاصه کرد. طرح شما باید از لحاظ جزئیات و المان ها هماهنگی ویژه ای داشته باشد و در صورت عدم وجود این هاهنگی ظاهری نامناسب در طراحی کاتالوگ ایجاد میشود.
در صورت رعایت هماهنگی و تناسب در اجزاء طرح جذابیت و گیرایی کاتالوگ افزایش پیدا میکند و در نقطه مقابل هرچقدر میزان این تناسب اجزاء کاهش یابد نه تنها کاتالوگ شما جذابیتی برای مخاطبان نخواهد داشت بلکه به نوعی باعث ایجاد دافعه در این ابزار تبلیغاتی خواهد شد. پس رعایت تناسب در طراحی کاتالوگ را فراموش نکنید.
طراحی روی جلد را دست کم نگیرید. کارشناسان نقش و نگار به عنوان متخصصین علم گرافیک طراحی روی جلد کاتالوگ را به عنوان مهم ترین و تاثیرگذارترین اجزاء کاتالوگ معرفی میکنند. پیشنهاد میکنیم اگر قصد دارید کاتالوگی تاثیرگذار به جامعه هدف خود ارائه دهید در درجه اول بیشتر تمرکز خود در طراحی را بر طراحی روی جلد معطوف نمایید.
دلیل پافشاری ما بر طراحی روی جلد کاتالوگ میزان تاثیرگذاری آن است. به عنوان مثال زمانی را در نظر بگیرید که یک کاتالوگ تبلیغاتی را در دست میگیرید. بدون شک اولین قسمت این کاتالوگ که به آن توجه خواهید کرد جلد کاتالوگ است. قطعا اگر طراحی روی جلد کاتالوگ برای شما جالب توجه باشد نسبت به مطالعه محتویات و صفحات داخلی ترغیب خواهید شد و در صورتی که این قسمت برای شما جذابیت کافی نداشته باشد به راحتی کاتالوگ را کنار خواهید گذاشت.
بیشتر بخوانید: انواع کاتالوگ در امور چاپ و تبلیغات
پس قطعا تا به حال به این موضوع پی برده اید که باتوجه به تاثیرگذاری طرح روی جلد کاتالوگ تبلیغاتی باید بیشترین تلاش خود را به طراحی المان ها و جزئیات این قسمت اختصاص دهید.
از مهم ترین المان های طراحی یک کاتالوگ تبلیغاتی نحوه ارائه مطالب و محتوا ست. به صورت کلی محتوای داخلی یک کاتالوگ به سه دسته المان های گرافیکی، متن و عکس تقسیم بندی میشود. نحوه ارائه این اطلاعات به چیدمان آنها بستگی دارد. یک کاتالوگ با انبوهی از اطلاعات و محتوای داخلی میتواند به شکلی جذاب و گیرا ارائه گردد به نحوی که مخاطب با یک نگاه به خوبی بتواند اطلاعات مورد نظر خود را در میان انبوهی از اطلاعات بیابد. در مقابل یک کاتالوگ با حجم کمی از اطلاعات میتواند چنان گیج کنند باشد که مخاطب برای یافتن ساده ترین اطلاعات نیز مجبور به صرف انرژی و زمان زیادی باشد. همه این موارد به نحوه چیدمان در طراحی کاتالوگ باز میگردد. پس سعی داشته باشید چیدمان محتوای کاتالوگ را منطبق با الگوهای تبلیغاتی نمایید تا از این طریق به جذابیت کاتالوگ خود بیافزایید.
سعی کنید در ابتدای شروع کار خود طرح کاتالوگ را مطابق با الگوی خاصی پیش برده و از این طریق به نظم طراحی کاتالوگ بیافزایید. در واقع به این امر حفظ ریتم طراحی گفته میشود. شاید درک جمله حفظ ریتم طراحی تا حدی دشوار و گنگ باشد. به همین جهت با ارائه مثالی شما را در جهت درک مفهوم این جمله یاری مینماییم. به عنوان مثال در طراحی کاتالوگ برای ارائه عکس از قالب دایره ای استفاده مینمایید. برای حفظ ریتم طراحی حالت استاندارد ایجاب میکند که این نماد دایره برای ارائه عکس ها حفظ گردد. یا برای ارائه متون از باکس اطلاعات با گوشه های منحنی استفاده مینمایید،اگر به یکباره برای ارائه اطلاعات و متون از باکس اطلاعات با زاویه 90 درجه استفاده نمایید به نعی ریتم طراحی را از بین برده و در اغلب موارد این امر به نوعی ضعف طراحی شناخته میشود.
اما گاهی اوقات وجود یک تناقض در طراحی کاتالوگ نه تنها با ریتم طراحی منافاتی نخواهد داشت بلکه باعث ایجاد جذابیت طراحی خواهد شد.
بهترین راه برای انتخاب ریتم طراحی و یا حتی برای ایجاد تناقض در طراحی توجه به نوع کاتالوگ و صنف شغلی است. با آگاهی از صنف شغلی به راحتی میتوان بهترین طراحی را برگزید.
قطعا شما صاحب هر کسب و کاری هم که باشید به عکاسی از محصولاتتان برای ارائه جزئیات بیشتر نیاز خواهید داشت. این ارائه اطلاعات نیز در گروی ارائه عکاسی دقیق و با کیفیت میباشد. معمولا روش عکاسی مورد نیاز برای کاتالوگ از نوع عکاسی صنعتی میباشد.
تجربه ثابت کرده است هرچقدر میزان کیفیت عکس های موجود در کاتالوگ بیشتر باشد به جذابیت این اوراق اداری افزوده خواهد شد. پس مهم ترین توصیه نقش و نگار به شما عزیزانی که قصد طراحی کاتالوگ دارید استفاده از عکس هایی با کیفیت میباشد. اگر قصد ارائه کاتالوگی بی نقص و جذاب به مخاطبان خود دارید حتما از عکاسی صنعتی استفاده نمایید. البته ین نوع عکاسی همانطور که از نامش مشخص است برای صنعت کاربرد دارد. شاید بهتر باشد به جای واژه عکاسی صنعتی از عکاسی حرفه ای استفاده گردد. به عنوان مثال شخصی که صاحب یک گالری طلا و جواهر است به هیچ عنوان نمیتواند از طریق عکاسی صنعتی نمونه محصولات خود را معرفی نماید در مقابل این شخص به شیوه عکاسی جواهرآلات نیازمند است. شما صاحب هر کسب و کاری که باشید باید در درجه اول پیش از طراحی کاتالوگ خود به دنبال یک عکاس حرفه ای برای ارائه دقیق محصولات و خدمات خود باشید.
یک المان مشخص در طراحی کاتالوگ صفحه بندی است. توجه داشته باشید برای آن که کاتالوگ شما پروسه چاپ کاتالوگ را نیز به درستی طی کند باید از فیلتر صفحه بندی بگذرد. نکته ای که در رابطه با طراحی کاتالوگ وجود دارد این است که طراح در حین انجام عملیات طراحی کاتالوگ باید نسبت به صفحه بندی واقف باشد و از ابتدا این عملیات را به درستی انجام دهد.
شما اگر از ابتدا واقف به نحوه طراحی و صفحه بندی نباشید در انتها با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد. نکته ای که در رابطه با صفحه بندی وجود دارد این است که تعداد صفحات کاتالوگ شما باید مضربی از عدد 4 باشد. پس اگر ابتدای شروع طراحی به این نکته توجه داشته باشید به راحتی میتوانید فرآیند طراحی را به اتمام برسانید.
به المان های گرافیکی توجه ویژه ای نمایید. این اجزاء اگر به درستی استفاده شود میتواند تغییرات مثبتی در کاتالوگ ایجاد نماید و در مقابل اگر به درستی و متناسب با استانداردهای گرافیکی مورد استفاده قرار نگیرد به شدت میتواند تاثیرات منفی در ظاهر و جذابیت یک کاتالوگ تبلیغاتی داشته باشد. در رابطه با المان های گرافیکی و تناسب این المان ها باید به دو نکته هارمونی رنگ و ابعاد دقیق آن توجه داشته باشید.
نکته دیگر حائز اهمیت تناسب محتوا است. در رابطه با تناسب محتوا نیز باید بدانید تک تک متون استفاده شده در کاتالوگ شما مورد بررسی دقیق مخاطبانتان قرار میگیرد و اگر از لحاظ محتوا مشکل داشته باشد نه تنها از استقبال کافی برخوردار نخواهد شد بلکه شاید مطالب و متون مهم از دید خوانندگان پنهان ماند.
بیشتر بخوانید : آشنایی با چاپ کاتالوگ دیجیتال
نکته دیگری که وجود دارد رعایت تناسب این المان های گرافیکی و محتوای کاتالوگ است. اگر چه هر یک از این موارد باید هماهنگی کامل داشته باشد و منطبق با استانداردهای گرافیکی باشد اما به صورت کلی تک تک جزئیات کاتالوگ شما نیز باید از لحاظ گرافیکی تناسب و هارمونی داشته باشد. پس رعایت تناسب در متنون و المان های گرافیکی را نیز به عنوان یک فاکتور مهم در طراحی به خاطر داشته باشید.
توجه داشته باشید شما طراحی کاتالوگ انجام میدهید تا از طریق بصری مفهوم و اطلاعات خود را بسیار ساده تر به مخاطبانتان انتقال دهید. حاصل شدن این امر نیز در گرویطراحی متمرکز میباشد. توصیه ما به شما این است که هنگام طراحی هرزگاهی خود را به عنوان خوانندگان این کاتالوگ تصور نمایید. اینگونه است که میتوان کاتالوگی متمرکز طراحی کرد.
زمانی که دیتای موجود در کاتالوگ شما انسجام کافی نداشته باشد مخاطب دچار سردرگمی شده و پس از مدتی از بررسی کاتالوگ منصرف میشود. پس نکته مهم دیگری که در رابطه با طراحی کاتالوگ وجود دارد طراحی متمرکز و منسجم و اجتناب از طراحی پراکنده میباشد.
این مورد زمانی مهم خواهد بود که شما قصد چاپ کاتالوگ خود را داشته باشید. این جمله بدان معنا نیست که در حین انجام عملیات چاپ باید این خطوط برش حفظ شود. بلکه بدان معنا است که طراح از ابتدایی ترین مرحله کار خود خطوط برش را رعایت نماید. اگر شما در حین انجام طراحی کاتالوگ خطوط برش را رعایت نکنید ممکن است قسمتی از لبه طراحی شما در اثر برش دستگاه های چاپ از صفحه بریده شود و یا در اثر صحافی قسمتی از اطلاعات از بین برود. پس توجه داشته باشید خطوط برش را در طراحی خود حفظ نمایید.
در این نقش نامه قصد داشتیم به برخی از مهم ترین فاکتورهای طراحی کاتالوگ که منجر به ارائه یک کاتالوگ حرفه ای میشود اشاره نماییم. امیدواریم این نقش نامه نیز برایتان سودمند بوده باشد.
منبع : نقش نامه
استعلام قیمت آنلاین